اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

امروز آغاز رفاقت‌ها میان کاندیداهای مجلس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه با تشکر از حضور یکپارچه و متعهدانه مردم ابرکوه در پای صندوق‌های رأی و انتخاب نماینده اصلح گفت: اکنون رقابت‌ها پایان یافته و رفاقت‌ها آغاز شده و تمکین به رأی مردم تکلیفی اخلاقی و انقلابی است.

امروز آغاز رفاقت‌ها میان کاندیداهای مجلس است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با بیان اینکه در دور اول انتخابات، انتخاب 65 نماینده به مرحله دوم کشیده شد، اظهار داشت: امروز به لطف خدا با حضور شورانگیز شما مردم سرنوشت نهایی مجلس رقم خواهد خورد و بار دیگر مردم ما به بدخواهان خود "نه" بزرگی می‌گویند.

حسینی خاطرنشان کرد: گر چه به واسطه درایت مردم با فرهنگ شهرستان ابرکوه، مشکل کدورت‌آمیزی در ابرکوه نداشتیم و متأسفانه در بعضی جاهای دیگر خلاف شئون اخلاق انتخاباتی صورت گرفته بود، اما به لطف خدا از امروز کدورت‌ها دفن می‌شود و همه با حمایت از نامزد منتخب در راستای حل مشکلات مردم، ایجاد اشتغال و زمینه کارآفرینی، اندیشه خواهیم کرد.

وی افزود: مجلس نهم باید افق برنامه‌های اصولی دهه عدالت و پیشرفت را روشن کند و انتظار از این مجلس این است که در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، رقم زننده سرنوشتی سرافرازنه برای نظام اقتصادی کشور باشد و با سرمایه اعتماد مردمی و قدرشناسی از درایت رهبری در حل مشکلات مردم تکاپوی مضاعف از خود نشان دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: حضور مسئولانه و تحسین برانگیز مردم در 12 اسفند سال گذشته تو دهنی محکمی به دشمن بود و آنان را از بسیاری مواضع خصمانه‌شان وادار به عقب‌نشینی کرد، به گونه‌ای که حق مسلم هسته‌ای را برای ملت ایران به رسمیت شناختند و حضور شورانگیز امروز مردم که مکمل دور قبل است باز هم بدخواهان و معاندین و منافقین را به شدت حیران و ناکام خواهد کرد.

وی خطاب به منتخبین دور اول و دوم مجلس اظهار داشت: مردم با تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری سنگ تمام گذاشتند، ادای تکلیف کردند و سیلی سخت خود را به دشمن زدند و اکنون نوبت شما مسئولان قوای مقننه و مجریه است.

حسینی خاطرنشان کرد: مردم می‌خواهند شما دو قوه دست از اختلاف بردارید و دینتان را به آنان ادا کنید، اجرای قانون را جدی بگیرید و قانون را به نفع خود تفسیر نکنید، با مفاسد اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی، جانانه مبارزه کنید و با عوامل فساد در هر بخشی قاطعانه برخورد کنید و گردن این غول افسار گسیخته تورم و گرانی را بزنید و فشار روزافزون مالی و گرانی را از گرده مردم بردارید.

وی هم‌چنین با اشاره به مسائل سوریه و طرح آتش‌بس اظهار داشت: طرح آتش‌بس یکی از بندهای طرح 6 ماده‌ای است تا ناظران نظارت بر اجرای آن داشته باشند، لکن به نظر می‌رسد تروریست‌ها و مخالفان دولت سوریه که از ناحیه آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شوند، پای‌بندی به آتش‌بس ندارند.

حسینی افزود: هدف بدخواهان متشنج کردن اوضاع داخلی سوریه است تا این‌گونه وانمود کنند که مشکل این کشور راه حل سیاسی ندارد و جبهه خشونت ضد سوری سعی در تحریف واقعیات دارد و به کمک رسانه‌های غربی هیچ اشاره‌ای به تأمین منابع مالی و تسلیحاتی خود از آمریکا و عربستان نمی‌کند و در مقابل رسانه‌های تحت حمایت لابی آمریکا وانمود می‌کنند که بشاراسد پای‌بندی به طرح کوفی عنان ندارد و اوضاع به سمت بحرانی شدن پیش می‌رود تا زمینه براندازی نظام سوریه را ایجاد کنند.

وی با اشاره به اوضاع کشور عربستان افزود: در عربستان مردم به قیام حق‌طلبانه خود ادامه می‌دهند و فشار فعالان سیاسی بر تیره‌بختان آل‌سعود مضاعف شده است، مردم انقلابی و فعالان سیاسی عربستان بیانیه‌ای داده‌اند و طی آن نایف بن عبدالعزیز ولی‌عهد عربستان را فردی بی‌کفایت و مستبد معرفی کرده‌اند و امضاء‌ کنندگان بیانیه، سوءاستفاده از قدرت، نقض حقوق شهروندی و ... را دلیل بی‌لیاقتی او می‌دانند.

وی هم‌چنین با اشاره به حوادث در کشور مصر اظهار داشت: در مصر نیز مردم آگاه، عامل بی‌ثباتی کشورشان را عربستان می‌دانند و هزاران نفر از مردم خشمگین طی روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت عربستان در قاهره انزجارشان را از مداخلات آل‌سعود نشان دادند و خواستار اخراج سفیر آن کشور از مصر شدند.

حسینی خاطرنشان کرد: مسئله این است که آمریکا و اسرائیل دخالت مستقیم در جریانات مصر و لیبی و تونس را به ضرر خود می‌بینند و به همین دلیل حکومت سعودی را عامل اهداف خود در مصادره کردن و به انحراف کشاندن انقلاب مردم کرده‌اند و در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری مصر که در جریان است، به طور عمده از عوامل دست‌نشانده و وابسته خود حمایت می‌کنند.

وی هم‌چنین سالرو تأسیس بسیج سازندگی را گرامی داشت و فعالیت این مجموعه از جوانان فعال را ستود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول