اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

شرکت در انتخابات از بهترین معروفات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: از بهترین معروفات می‌توان به شرکت مردم در انتخابات ایران اسلامی اشاره کرد.

شرکت در انتخابات از بهترین معروفات است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زابل در مصلای المهدی(عج) این شهرستان اظهار داشت: رسیدن به بندگی خدا کار بسیار سختی است و با نماز خواندن به آن می‌رسیم ولی ما باید این بندگی را در عمل هم نشان دهیم.

وی افزود: حضرت علی(ع) در مناجاتش با خدا نه برای بهشت بلکه فقط برای رسیدن به خداوند عبادت می‌کرد لذا ما هم باید سعی کنیم تا نماز خواندن برای خود نباشد بلکه برای رسیدن به معبود واقعی باشد.

امام جمعه زابل بیان کرد: انسان هر عملی که انجام می‌دهد برای رضای الهی باشد، برای عشق به او باشد تا از جایگاه معنوی برخوردار شود.

طباطبایی تصریح کرد: هر آنچه را که در راه خدا از دست می‌دهیم موجب افسوس و پشیمانی نشود زیرا با این کار خود را به او نزدیک و نزدیک‌تر کرده‌ایم.

وی گفت: همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه می‌کنم و یکی از واجبات ما در فروع دین، امر به معروف و نهی از منکر است که باید به آن عمل کنیم.

امام جمعه زابل خاطرنشان کرد: متاسفانه انجام فریضتین الهی بسیار اندک مورد توجه قرار می‌گیرد در حالی که در جامعه اسلامی انجام این عمل از رموز حیات آن به شمار می‌رود.

طباطبایی بیان کرد: قیام فلسفه امام حسین(ع) نیز بر امر به معروف و نهی از منکر استوار بوده است بنابراین ما با تاسی از این قیام بزرگ باید نسبت به اجرای صحیح و دقیق فریضتین اهتمام بورزیم.

وی گفت: چنانچه جامعه اسلامی از امر به معروف و نهی از منکر فاصله گیرد و آن را ترک کند، دروغ، شایعه‌پراکنی و غیبت در جامعه رواج می‌یابد به طوریکه آن جامعه نابود و فاسد می‌شود لذا این امر بر همه مومنان واجب است.

خطیب جمعه زابل در ادامه به حضور پر شور و گسترده مردم سیستان در دور دوم انتخابات مجلس نهم اشاره کرد و افزود: مردم امروز با مشارکت فعال و گسترده خود بار دیگر آیه‌های یاس و ناامیدی را بر دشمنان خواندند و نقشه‌های آنها را خنثی کردند.

طباطبایی عنوان کرد: مشارکت مردم اعم از پیر و جوان، مرد و زن و جوانان رأی اولی، حماسه‌ای را در سیستان خلق کرد که همچون گذشته دشمنان انگشت به دهان ماندند.

وی تصریح کرد: شرکت در انتخابات، نماز جمعه، راهپیمایی و دیگر صحنه‌های مردمی از نمونه‌های بارز و خوب امر به معروفات است که خوشبختانه مردم به درک آن رسیده‌اند.

امام جمعه زابل به 18 اردیبهشت ماه روز هلال‌احمر و صلیب سرخ اشاره کرد و گفت: این نهاد مردمی با تربیت مربیان و افراد امدادگر داوطلب همیشه در صحنه‌های مختلف حوادث طبیعی حضور فعالی دارد و به کار امدادرسانی می‌پردازد، این روز را به همه زحمتکشان عرصه امداد و نجات تبریک و تهنیت می‌گوییم.

طباطبایی افزود: نقش هلال‌احمر در حوادثی از قبیل زلزله، سیل، و ... در مقایسه با کشورهای پیشرفته بسیار مطلوب است و در این راه‌کارها اقدامات فراوانی از سوی مسئولان مربوطه انجام شده است که جای قدردانی دارد.

وی در پایان از حماسه امروز مردم سیستان برای حضور در پای صندوق‌های رأی تشکر و اظهار امیدواری کرد نمایندگان منتخب نیز بتوانند جواب اعتماد مردم را در زمینه عمران و توسعه منطقه بدهند و تلاش کنند تا پاسخگوی این مشارکت عظیم مردمی باشند.

نتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول