اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

ولایتی: برای جلوگیری از طرح‌های تخریبی در سوریه مسئولیم

خبرگزاری فارس: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به اقدامات تخریبی در سوریه و تلاش غرب برای تبدیل حاکمیت مقاوم آن با دولتی همپیمان صهیونیست ها گفت که تهران خود را برای جلوگیری از تحقق این طرح خرابکارانه مسئول می داند.

ولایتی: برای جلوگیری از طرح‌های تخریبی در سوریه مسئولیم

به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در گفتگو با شبکه خبری عربی پرس تاکید کرد که برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس با بازی با آتش می خواهند خون افراد بیشتری از مردم سوریه را بریزند.

وی تاکید کرد که این عده به دنبال اعلام شکست مأموریت عنان از طریق افزایش ارسال مزدوران و تسلیحات خود با حمایت صهیونیست ها و غرب به سوریه هستند و به این ترتیب می خواهند از ملت های عربی و اسلامی در مصر و شمال آفریقا نیز انتقام بگیرند.

وی با ابراز شگفتی از اقدامات این کشورها تاکید کرد که این کشورها که شیوه حاکمیت آنها به قرون وسطی باز می گردد، چگونه می توانند دم از دموکراسی و حقوق بشر بزنند، در حالیکه از کمترین معیارها و ارزش های اینچنینی محروم هستند، این از عجایب دوره ماست.

ولایتی مشروعیت نظام مقاوم و بازدارنده سوریه را رو به رشد خواند و تاکید کرد که روند اصلاحاتی که در  این کشور از طریق همه پرسی قانون اساسی ایجاد شده است، در این روزها با انتخابات پارلمانی ادامه خواهد داشت و این چیزی است که قدرت های واپس گرای منطقه ای و بین المللی آن را نمی خواهند.

این مقام ایرانی با اعلام موضع تهران در زمینه حمایت از اصلاحات بشار اسد و دولت وی تاکید کرد که تهران از آرمان های ملت سوریه و حق آنها در انواع تغییر و تحول استقبال می کند، اما معتقد است که این تغییر و ماهیت آن و نوع حاکمیت آینده سوریه یک موضوع صرفا داخلی است و هیچ یک از کشورهای همسایه و منطقه ای و بین المللی چه کوچک و چه بزرگ نمی توانند در این روند دخالت کنند.

وی در پایان انفجارها و اقدامات تخریبی در سوریه را در راستای طرح های تخریب زیر ساخت های دولت این کشور و براندازی تنها نظام مقاوم عربی در جهان دانست و تاکید کرد که آنها به این ترتیب می خواهند این نظام را که در برابر آمریکا و صهیونیست ها تسلیم نمی شود ، با دولتی جابجا کنند که هم پیمان صهیونیست ها است و به همین دلیل ما خود را برای جلوگیری از تحقق این طرح خرابکارانه مسئول می دانیم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول