اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ذوالنور:

عنصر اصلی دفاع، نیروی معنوی و عقیدتی است

خبرگزاری فارس: جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: عنصر اصلی دفاع، نیروی معنوی و عقیدتی است و در هفته عقیدتی باید این عنصر تقویت شود.

عنصر اصلی دفاع، نیروی معنوی و عقیدتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری صبح امروز در آیین تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی سپاه امام صادق(ع) اظهار داشت: عنصر اصلی دفاع، نیروی معنوی و عقیدتی است و در هفته عقیدتی باید این عنصر تقویت شود.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: شهادت شهید مطهری کمتر از دوران حیات ایشان به اسلام و معارف دینی کمک نکرد بلکه ایام شهادت این عالم فرزانه ایام تجلیل از تعلیم و تربیت و پرداختن به حساس‌ترین توانمندی‌های دفاعی یعنی معنویت است.

ذوالنور با بیان اینکه شهید مطهری از هر لحاظ وجود جامعی داشت افزود: انسان‌هایی که اهل امور مدیریتی هستند در زمینه اجرا قوی هستند و در زمینه تفکر و برنامه‌ریزی کمتر پیش می‌آید که متبحر باشند اما شهید مطهری در هر دو زمینه متبحر و توانمند بود.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های برجسته این شهید والامقام آگاهی و اشرافیت به اقتضائات زمان بود و به گفته خود ایشان "هیچ چیزی ننوشتم و نگفتم که بر اساس داشته‌های من باشد بلکه نیاز و اقتضائات جامعه سبب نوشتار و گفتار من بود".

وی اخلاص، شجاعت، شهامت، تعالی روح و معنویت و بصیرت را از دیگر ویژگی‌های این دانشمند اسلامی خواند و خاطر نشان کرد: اگر کسانی همچون شهید مطهری توانستند در افراد جامعه تحول ایجاد نمایند به‌واسطه آن است که اهل عمل بودند.

ذوالنور شهید مطهری را الگوی ویژه‌ای برای مربیان، معلمان و هادیان جامعه دانست و افزود: هفته عقیدتی سیاسی فرصت بسیار مناسبی برای آسیب‌شناسی عقیدتی و معرفتی است.

در پایان از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی سپاه و بسیج استان تجلیل شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول