اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گفت‌وگوی فارس با کارگر نمونه کشوری اصفهان در سال 91

تلاش می‌کنم یک مدیر صنعتی بزرگ و موفق شوم

خبرگزاری فارس: محمدعلی رجبی کارگر نمونه کشوری استان اصفهان که در سال 91 برای دومین بار به عنوان کارگر نمونه انتخاب شد، آرزو دارد با تلاش و پشت کار بالا یک مدیر بزرگ و موفق شود.

تلاش می‌کنم یک مدیر صنعتی بزرگ و موفق شوم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، می‌شناسمت، نامت برایم آشناست کارگر، ای شکوه استقامت و ایمان، ای کسی که در میان تمام سازهای ناکوک زندگی‌ساز جنبش و حرکت را نواختی، تو گنج‌هایی از رنجی، تو قصه غُصه‌های بلندی از همه آنچه که در میان داشته‌های دیگران می‌بینی و متواضعانه کار می‌کنی و گله‌ای‌ از خدای خود نداری.

همه سر و سامانی و آبادی‌های شهر من بازتابی از همّت والای توست که برای سرافرازی میهنت شکوه سازندگی‌ها را رقم می‌زنی، این همه سرافرازی و آبادی از دست‌رنج گران‌قدر تلاش توست.

هیچ فردی نیست که مقروض سعی تو نباشد، نشاط امروز ما حاصل زحمت دیروز تو و زندگی فردای ما وام‌دار کوشش امروز توست.

به بهانه روز کارگر به سراغ کارگر نمونه کشوری استان اصفهان رفتیم کسی که برای دومین بار به عنوان کارگر نمونه کشوری انتخاب و توسط رئیس جمهور مورد تقدیر قرار گرفت.

فارس: خودتان را برای ما معرفی کنید؟

محمدعلی رجبی هستم، متولد 1352 از شهر گلپایگان، مهندسی بهره‌برداری نیروگاه از دانشگاه صنعت آب و برق اصفهان و فوق‌لیسانس از دانشگاه برق و قدرت دانشگاه شهید رجایی کاشان، متأهل و دارای دو فرزند پسر دو ساله و دختر 10 ساله و مدت 13 سال است که در شرکت تولیدمحور سایپا گلپایگان که یک شرکت دولتی است، رئیس مهندسی تولید هستم.

فارس: آقای رجبی به ظاهر شما برای دومین بار است که به عنوان کارگر نمونه کشوری از استان اصفهان معرفی می‌شوید، کمی در این خصوص توضیح دهید.

بله، من در سال 86 هم به عنوان کارگر نمونه استان اصفهان انتخاب و از دست رئیس جمهور تقدیرنامه گرفتم و امسال هم برای دومین بار توانستم به عنوان کارگر نمونه استان اصفهان انتخاب شوم.

فارس: سال 86 به چه دلیل کارگر نمونه انتخاب شدید؟

در سال 86 طراحی و بهینه‌سازی دستگاه ایند اکشن (اجرای عملیات سخت‌کاری پولس) را توانستم با صرفه‌جویی و سودآوری سالانه 163 میلیون ریال یا 37.300 دلار را در شرکت بهران محور سایپا که تولیدکننده انواع محور اکسل استان اصفهان است، بسازم و امسال هم توانستم با طراحی خطوط جدید تولید اکسل خودروی مزدا، روش مکانیزه را راهاندازی کنم.

فارس: کمی بیش‌تر در مورد این خلاقیت خود توضیح دهید؟

ما خط تولید اکسل مزدا نداشتیم و این محصول را باید از کشور ژاپن خریداری می‌کردیم که در عمل هزینه فراوانی داشت اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت توانستیم از این کشور مجوز و تأیید ساخت گرفته و این محصول را خودمان تولید کنیم که صرفه‌جویی ارزی بسیاری به همراه دارد.

برای اینکه بتوانیم واگذاری یک محصول را از کشوری خارجی بگیریم باید دارای گریدهای خاصی باشیم و ما آن گریدها را نداشتیم، اما با برنامه‌ریزی که در خط ایجاد و آن را مکانیزه کردیم، توانستیم به کشور ژاپن که سازنده آن بود ارسال و مجوز خط تولید قطعه را گرفته و ایجاد کنیم که تمامی این تلاش برگرفته از اندیشه و خلاقیت خودمان بوده است.

فارس: از مهم‌ترین مزایای این خط تولید چیست؟

این خط تولید صرفه‌جویی ارزی زیادی دربر دارد و تولید قطعه‌ای به نام کله‌گاوی که پیش از این مونتاژ از کشور خارجی بود، اکنون تولید داخلی شده و در پی این تولید داخلی می‌توان اشتغال‌زایی و جذب نیرو کرد.

فارس: مهم‌ترین عامل موفقیت شما چیست؟

پشت کار، خلاقیت و اتکای به لطف خدا و اینکه انسان باید برای خدا کار کند.

فارس: فکر می‌کنید چه عواملی سد راه خلاقیت و پیشرفت کارگران است؟

از نظر من کارگران مشکل ندارند و باید خودشان مشکل را حل کنند، زیرا موانع و سنگ‌اندازی‌های مختلف به قوت خود باقی است و این کارگر است که باید این مشکلات را با تدبیر حل کند.

فارس: چه انتظاری از مسئولان دارید؟

مسئولان باید به کسانی که می‌توانند و می‌خواهند در کار خود خلاقیت داشته باشند بها دهند.

فارس: عامل کلیدی که موجب موفقیت شما شده است را بیان کنید؟

در درجه نخست خواست خدا، دعای خیر پدر و مادر، خواستن و علاقه به کار و پشتیبانی و حمایت مسئولان که جا دارد از مدیرعامل شرکتمان که حامی من بود تا به نتیجه‌گیری برسم، تشکر کنم.

فارس: از اینکه برای بار دوم کارگر نمونه کشوری می‌شوید، چه احساسی دارید؟

قطعاً خیلی خوشحالم اما فکرش را هم می‌کردم که کارگر نمونه بشوم، زیرا برای این کار خیلی زحمت کشیدم و فکر کردم.

فارس: چقدر پول برای شما مهم است؟

اصلاً پول برایم مهم نیست.

فارس: به عنوان سؤال آخر بفرمایید که مهم‌ترین آرزوی کارگر نمونه استان اصفهان چیست؟

دوست دارم میدان بازی برای خدمت به جامعه داشته باشم و بتوانم در آینده یک سرمایه‌گذار تولیدی و نیز مدیر صنعتی بزرگ و موفق شوم.

گفت‌وگو از نفیسه راهداری

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول