اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

ارزش قلم نزد خداوند بسیار زیاد است ‌

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: ارزش علم و دانش مورد اشاره در قرآن کریم نزد خداوند متعال بسیار ارزنده است.

ارزش قلم نزد خداوند بسیار زیاد است ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران-دماوند، علی‏رضا قاسمی‏فرزاد عصر امروز در آیین گرامیداشت روز معلم دماوند اظهار داشت: اهمیت به جایگاه علم و دانش در چندین آیه از قرآن کریم مورد اشاره باری‏تعالی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در پاره‏ای از آیات قرآن کریم می‏خوانیم که "آنچه خداوند به قسم یاد می‏کند نوشتن است".

قاسمی‏فرزاد اضافه کرد: خداوند متعال در آیه شریفه دیگری نیز می‏فرماید که "آیا کسانی که می‏دانند با کسانی که نمی‏دانند، برابر هستند".

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به آیات دیگری از کتاب آسمانی مسلمانان درباره جایگاه عمل‏آموزی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در فرازهایی از آیات متبرکه سوره جمعه می‏فرماید که "ما پیامبران را از بین افراد بومی برگزیدیم و به آنها خواندن، نوشتن، تزکیه و حکمت آموختیم؛ آن‏چنان که آنها پیش از این از بین افراد بومی بودند".

وی با جمع‏بندی این سه آیه شریف، به تشریح اهمیت دانش در جامعه اسلامی پرداخت و گفت: با توجه به این آیات آسمانی و منوّر، جایگاه علم‏آموزی نزد خداوند تبارک و تعالی را باید بسیار والا ارزیابی کرد.

قاسمی‏فرزاد تصریح کرد: یکی از نقش‏های بارز معلم در رابطه با دانش‏آموزان، هدایت‏گری این قشر نوپا در خصوص بسیاری از مسائل عملی، اجتماعی و دینی است.

فرماندار شهرستان دماوند اضافه کرد: معلم در جامعه اسلامی با سوزاندن شمع وجودی خود شاگردانش را برای نیل به اهداف بزرگ اسلامی هدایت می‏کند.

وی فرهیختگی مردم دماوند را از برکات وجودی معلمان خواند و افزود: اگر امروز شاهد حضور مردمانی ولایی، فرهیخته و دین‏مدار در دماوند هستیم این مهم در سایه تلاش‏های معلمان این دیار محقق شده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول