اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

خیابان بروجن مزین به نام واقف بزرگ کشور شد

خبرگزاری فارس: طی مراسم با حضور فرماندار، شهردار، مسئولان ادارات و نوادگان مرحوم حاج سلیمان یکی از خیابان‌های شهر بروجن به نام مرحوم حاج سلیمان سلیمان‌پور یکی از واقفان بزرگ کشور نامگذاری شد.

خیابان بروجن مزین به نام واقف بزرگ کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شهردار بروجن بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی از تابلو خیابان حاج سلیمان واقف بزرگ بروجنی اظهار داشت: مرحوم حاج سلیمان با وقف 2 میلیون مترمربع زمین از مزرعه معروف اردوبار اقدامی ماندگار در عرصه وقف در این شهرستان به ثبت رسانید.

محمدعلی شفیع زاده عمل خیر این واقف بزرگ را منشأ خیرات و برکات در این شهر دانست و گفت: وجود ده‌ها اثر ماندگار از مدرسه و دانشگاه گرفته تا ادارات، مراکز فرهنگی و مذهبی و معابر شهری مدیون عمل خیر این واقف بزرگ است.

شهردار بروجن بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه تأکید کرد و گفت: نظام وقف عبارت است چهارچوب بنیادین مسئولیت‌های متقابل و همبستگی اجتماعی میان ثروتمندان و نیازمندان که در این چهارچوب بنیادین، برای رفع نیازهای ضروری طبقات محروم و صاحبان نیازهای خاص از جمله یتیمان، بیوه زنان، پیران، آوارگان و قربانیان حوادث مختلف اقدامات و حمایت‌های لازم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این چهارچوب ثروتمندان با کمک در تأمین خدمات عمومی هزینه‌های دولت را کم و به تبع آن دولت از هزینه کرد در این موارد معاف می‌شود و در انجام فعالیت‌های زیربنایی با توان و منابع مالی بیشتری وارد خواهد شد.

شفیع زاده ادامه داد: از سوی دیگر توزیع عادلانه ثروت از دیگر مشکلات عمده دولت‌هاست که وقف می‌تواند وسیله بسیار مناسبی برای توزیع مجدد و حمایت مستقیم و غیرمستقیم از اقشار آسیب‌پذیر باشد بدون آنکه هزینه‌ای بر بودجه دولت تحمیل کنند.

مرحوم حاج سلیمان سلیمان‌پور یکی از واقفیون بزرگ کشور بوده که در سال 1310 قمری بیش از دو دانگ مزرعه معروف به اردوبار به‌منظور صرف در احیای بنای مسجد جامع شهر بروجن معروف به مسجد جامع مدتی و روضه خوانی اهل بیت(ع) وقف کرده است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول