اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

نخستین فاز قطار شهری شیراز به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بهره‌برداری سازمان قطار شهری شیراز از افتتاح نخستین فاز قطار شهری شیراز به طول 10.5 کیلو متر تا پایان سال جاری خبر داد.

نخستین فاز قطار شهری شیراز به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان قطار شهری شیراز و حومه، حسین مرادی اظهار داشت: در صورت تأمین اعتبارات لازم بخش‌های مختلف در حال تکمیل هستند تا بتوانیم فاز نخست خط یک را که 10.5 کیلومتر از مسیر 24.5 کیلومتری را شامل می‌شود، به بهره‌برداری برسانیم.

سرپرست معاونت بهره‌برداری متروی شیراز افزود: در بخش بهره‌برداری درحال تأمین نیرو هستیم که از طریق دانشگاه شیراز، آزمون برگزار شده است و نیروهای متخصص و نیمه‌متخصص را برای فعالیت در این راستا جذب می‌کنیم.

مرادی ادامه داد: در طول مسیر 10.5 کیلومتری نخستین فاز، هشت ایستگاه (احسان، شریعتی، میرزای شیرازی، شاهد، قصردشت، استاندارد، شهید آوینی و نمازی) را داریم که از میان این ایستگاه‌ها، سه ایستگاه احسان، شریعتی و قصردشت به لحاظ کار ساختمانی قابلیت بهره‌برداری را دارند و بقیه ایستگاه‌ها تا پایان شهریور ماه 91 به این حد از پیشرفت می‌رسند.

این مدیر قطار شهری همچنین از استقرار یک توقف‌گاه در انتهای خط یک (میدان احسان) خبر داد و اضافه کرد: این توقف‌گاه نیز محل نگهداری قطارها در زمان بهره‌برداری فاز نخست است که تعمیر، سرویس و نگهداری قطارها در آن محل انجام می‌شود و همچنین در بخش روسازی خط یک (ریل‌گذاری)، از ایستگاه احسان تا ایستگاه استاندارد (چهارراه شهید مطهری ـ قصردشت) ریل‌گذاری شده و پیشرفت بیشتر از 90 درصد است و برای ریل‌گذاری ایستگاه‌های حدفاصل استانداری تا نمازی نیز قراردادی منعقد شده که تا پایان آذر ماه سال جاری ریل‌گذاری به پایان می‌رسد.

سرپرست معاونت بهره‌برداری قطار شهری شیراز در این رهگذر با اشاره به تجهیزات خط یک بیان داشت: در بخش سیستم‌های انتقال توان (انتقال برق از شبکه به ایستگاه‌ها و خط) تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و در حال نصب و اجرا است، به گونه‌ای که در این بخش بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم و در بخش سیستم‌های کنترل نیز خریدها انجام شده و مراحل اجرا شروع شده است.

وی همچنین از انعقاد قرارداد برای اجرای سیستم‌های تهویه ایستگاه‌ها برای زمان بهره‌برداری نیز خبر داد.

مرادی ادامه داد: آسانسور و پله برقی‌های ایستگاه‌های نخستین فاز در حال نصب و راه‌اندازی است و تا پایان شهریور ماه جاری به پایان می‌رسد.

وی در ادامه گفت: ساختمان کنترل مرکزی قطار شهری شیراز نیز با مساحت بیش از 8هزار متر مربع با 90 درصد پیشرفت درحال تکمیل است.

سرپرست معاونت بهره‌برداری مترو شیراز خریداری واگن‌ها را مهم‌ترین بخش باقی‌مانده عنوان کرد و تصریح کرد: تأمین واگن که از مهم‌ترین قسمت‌ها برای بهره‌برداری از فاز نخست بوده از سه طریق در حال پیگیری است که شامل قرارداد با شرکت ایرانی ایریکو، پیگیری قرارداد با یک شرکت چینی از طریق وزارت کشور و همچنین تهیه یک سری واگن از اروپا برای راه‌اندازی اولیه است.

وی افزود: شرکت چینی قرار است درصورت تأمین اعتبارات مربوطه تا پایان امسال سه رام قطار شامل 15 واگن را در اختیار ما قرار دهد که در این صورت هر چیزی مهیا می‌شود تا در ماه‌های پایانی سال جاری شاهد بهره‌برداری فاز نخست قطار شهری شیراز باشیم.

این مدیر قطار شهری در پایان خاطرنشان کرد: پس از افتتاح نخستین فاز خط یک، کار ادامه تکمیل ایستگاه‌های بعدی این خط را تا ایستگاه (شهید دستغیب - میدان الله) در شرق شیراز توسعه می‌دهیم.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول