اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس:

مشکل کمبود آب در دلیجان و محلات جدی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل کمبود آب در دو شهر دلیجان و محلات با توجه به پایین رفتن سفره‌های آب زیرزمینی و کمبود آب بسیار جدی است.

مشکل کمبود آب در دلیجان و محلات جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی ظهر امروز در نشست مسئولان چهار شهر محلات، دلیجان، نیمور و نراق اظهار داشت: با توجه به کمبود آب در این دو شهر محلات و دلیجان گرفتن آب از سرشاخه‌های دز به میزان نیاز این شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

وی با اشاره به عدم وصول حقابه قمرود از بالادست تصریح کرد: بدون شک توسعه صنعتی در منطقه دلیجان و محلات بدون آب امکان‌پذیر نیست و این توسعه نیازمند آب و انرژی است که می‌طلبد مسئولان دو شهر پیگیری‌های لازم را در این زمینه به عمل آورند.

نماینده منتخب مردم در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تغییر اقلیم محلات و دلیجان افزود: هم‌اکنون برخی از شهرهای استان از جمله خمین، خنداب و کمیجان به عنوان مناطق محروم از دو درصد درآمدهای نفتی بهره‌مند می‌شوند، اما شهرستان‌های دلیجان و محلات از لیست شهرهای محروم خارج شده و از این درآمد بهره‌مند نمی‌شوند که خواهان بازنگری در این موضوع و بهره‌مندی این شهرها از درآمدهای نفتی هستیم.

سلیمی همچنین با انتقاد از استقرار دفاتر مرکزی بعضی از کارخانجات شهرهای دلیجان و محلات در تهران گفت: متاسفانه بعضی از شرکت‌های بزرگ به خاطر اینکه دفاتر مرکزیشان در تهران است، پنج درصد ارزش افزوده خود را به حساب دارایی تهران و آلودگی خود را به خورد مردم این شهرها می‌دهند که پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: برخورداری عادلانه شهرهای دلیجان و محلات از اعتبارات استانی از دیگر درخواست‌های شهروندان این دو شهر است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

گفتنی است تاکید بر تلاش به منظور تحقق‌بخشی به پیام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تشویق مردم به خرید کالاهای داخلی، توسعه شهرک‌های صنعتی، کنترل بازار، لزوم ایجاد صنایع مادر در دلیجان و محلات، ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای چهار شهر، حمایت از سرمایه‌گذاران و شکستن بروکراسی اداری برای سرمایه‌گذاری، انتقاد از بی‌توجهی سرپرست صنعت، تجارت به حوزه صنعت شهرهای محلات و دلیجان از دیگر محورهای سخنرانی نماینده مردم در مجلس بود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول