اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر:

دشمنان در حال نبرد اقتصادی با ایران هستند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دشمنان نظام در حال نبرد تمام عیار اقتصادی به‌منظور مختل کردن بخش‌های اقتصادی و تجاری کشور هستند.

دشمنان در حال نبرد اقتصادی با ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، سیدعطاء‌الله صدر ظهر امروز در مراسم نخستین کنگره شهدای سازمان بنادر و دریانوردی کشور که با حضور مسئولان شهری، استانی و کشوری در سالن پایانه مسافربری خلیج فارس اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر برگزار شد، با معرفی مختصر بندر خرمشهر اظهار کرد: فرهنگ ایثار، مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها و اندیشه‌ها است که موجب شد انقلاب اسلامی در ایران شکل گرفته و به پیروزی برسد.

وی افزود: این فرهنگ متعالی، توانست ملت بزرگ و دلیر ایران را هشت سال در برابر دشمن خونخوار بعثی و حامیان وی، استوار و پایدار نگاه دارد و سرانجام او را به ذلت و زبونی کشانده و شکست بی نظیری را بر وی تحمیل کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: باید یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی به‌ویژه شهدای سازمان بنادر را گرامی داشته و در راستای مسیر آنها گام برداریم.

* بنادر کشور اولین هدف تجاوز دشمن بعثی

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان بنادر در طول جنگ تحمیلی تصریح کرد: مهمترین وظیفه سازمان بنادر حمل و نقل دریایی، بارگیری کشتی‌ها برای صادرات و واردات اقلام مصرفی و کالاهای مورد نیاز مردم بوده که این نقش در زمان جنگ تحمیلی نیز با کم و کاستی‌ها و امکانات در حد ممکن انجام می‌شد.

صدر اضافه کرد: دشمن بعثی و متحدانش اولین جایی را نشانه گرفت، بنادر کشور بود تا از این طریق مراکز استراتژیک اقتصادی را منهدم کند.

وی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه با دلاورمردی‌ها و رشادت‌های مردان این سرزمین و همت کارکنان سازمان بنادر در جای جای کشورمان، بسیاری از این نقاط از تجاوز و حمله دشمن مصون مانده و حفظ شد، گفت: شهدای گرانقدر ما همچنین دریادلان ارتش نیروی دریای اسلام و سپاه دفاع مقدس را به‌عنوان یک جهاد مقدس در دستور کار خود قرار دادند و تا جان در بدن داشتند به دفاع و پاسداری از مرزها پرداختند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در آن دوران رشادت دلیر مردان سازمان بنادر اجازه نداد که مسیر تأمین نیازهای کشور از طریق بنادر مسدود بماند، افزود: امروز وظیفه ماست که خاطرات شهدا و دلیرمردان تاریخ دفاع مقدس را ثبت کرده و آن را به‌عنوان سرمشقی برای آیندگان در جلوی دیده‌ها قرار دهیم.

* وجود 5 هزار و 800 کیلومتر مرز ساحلی در کشور

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان بنادر در قبل فعالیت خود را به‌ صورت اداره کل ایفا کرده و بعدها به سازمان رسمی مبدل شده، خاطر نشان کرد: سازمان بنادر در 75 سال خدمت خود نقش مؤثری را در توسعه اقتصادی کشور بر عهده داشته و به جرأت می‌توان گفت این نقش بی‌بدیل است.

صدر با بیان اینکه نقش بنادر در توسعه اقتصادی کشور بسیار حائز اهمیت است، ادامه داد: امروز حدود 5 هزار و 800 کیلومتر ساحل در کشور داریم و این نشان از دریایی بودن کشور بزرگ و پهناور ما است.

وی با اشاره به اینکه باید سواحل و بنادر جای جای ایران اسلامی را توسعه دهیم، خاطر نشان کرد: باید با توجه مضاعف به بخش دریایی کشور روزبه‌روز ارتقای اقتصادی و زمینه‌های پیشرفت آن را رقم بزنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین عنوان کرد: امروز تحریم‌ها کشور ما را هدف قرار داده و این مهمترین اولویت دشمن است.

* جنگ امروز دشمنان، اقتصادی است

وی با اشاره به اینکه فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدا، امروز مسیر را برای ما روشن ساخته، اظهار کرد: جنگ امروز دشمنان نظام ما جنگی اقتصادی است که در آن سعی می‌شود بخش‌های اقتصادی و تجاری کشور مختل شود.

صدر اضافه کرد: باید با تعامل، مشارکت و همت مضاعف در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" دشمن نظام و انقلاب را به زبون و خواری کشانده و بار دیگر آن را سر جای خود بنشانیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه همواره باید در مسیر پیشرفت و اتحاد، محکم و استوار گام برداریم، گفت: انقلاب اسلامی ایران پیرو خط امام راحل و مقام معظم رهبری است و با ملت هوشیار و آگاه همیشه در صحنه هیچ‌گاه ناامید و از مسیر منحرف نمی‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول