اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در قم

نشست معاونت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه استان‌ها آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: دومین نشست معاونت‌های آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه استان‌ها با هدف ایجاد هماهنگی در زمینه فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه آغاز به کار کرد.

نشست معاونت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه استان‌ها آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، دومین نشست معاونت‌های آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی قم کار خود را آغاز کرد.

در این نشست معاونین آموزشی و پژوهشی مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه در استان‌ها و مدیران پژوهشی و سردبیران نشریه‌های علمی حوزه‌های علمیه شرکت دارند.

مسئول امور استان‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در ابتدای این نشست هدف برگزاری این اجلاس را آشنا کردن معاونین آموزشی و پژوهشی با آئین‌نامه‌ها و اساسنامه‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه عنوان کرد.

وی با اشاره به ارزش علم در آموزه‌های اسلامی گفت: در شرایطی که علم و عالم چنان ارزشی دارند که خداوند در قرآن به قلم قسم یاد می‌کند، به طور حتم کسانی که در مسیر اعتلای علمی در جامعه موانع را از سر راه پویندگان علم برمی‌دارند، از اجری بی‌انتها برخوردار خواهند بود.

حجت‌الاسلام سید حمیدرضا سبحانیان با اشاره به مشکلات موجود در امر پژوهش در حوزه‌های علمیه، تلاش برای از میان بردن این مشکلات را یک امر مقدس نامید.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی، قائم مقام حوزه‌های علمیه به تبیین راهکارهای موجود برای ارتقای فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه پرداخت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های راکد در حوزه‌های علمیه عنوان داشت: اعتبار حوزه‌های علمیه که میراث پیشینیان است، بزرگ‌ترین سرمایه آن محسوب می‌شود که باید برای استفاده صحیح از آن اقدام کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام علی عماد، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه مطالبی در زمینه اهمیت ترویج پژوهش در حوزه‌های علمیه عنوان کرد.

وی ابراز داشت: مدیریت‌های استانی در زمینه پژوهش باید تمام اهتمام خود را به کار بگیرند و از کمبودها برای خود موانع غیر قابل نفوذ نسازند.

در حاشیه این نشست برخی معاونین آموزشی و پژوهشی حوزه‌های علمیه استان‌ها از آئین‌نامه جدید در زمینه تلفیق معاونت آموزشی و معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه انتقاد کرده و این امر را به معنی تعطیلی امر پژوهش در حوزه‌های علمیه دانستند.

همچنین در حاشیه این نشست در مجتمع یاوران مهدی نمایشگاهی از مجلات علمی حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار شده است.

دومین نشست معاونت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه استان‌ها تا ظهر جمعه 15 اردیبهشت در قم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول