اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی شهرداری منطقه 20 انجام شد

برگزاری همایش تغذیه و بیماری‌های داخلی در شهرری

خبرگزاری فارس: همایش تغذیه و بیماری‌های داخلی ویژه اعضای باشگاه چاقی در جنوب تهران برگزار شد.

برگزاری همایش تغذیه و بیماری‌های داخلی در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس در جنوب استان تهران، ساعتی پیش همایش «تغذیه و بیماری‌های داخلی» ویژه اعضای باشگاه چاقی در جنوب تهران با حضور جمع کثیری از شهروندان در شهرری برگزار شد.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) طی سخنانی در این همایش ضمن اشاره به نقش تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری‌های مختلف گفت: تغذیه سالم یعنی انتخاب غذاهای متنوع از گروه‌های غذایی مختلف که تأمین کننده مواد مغذی مورد نیاز بدن است و علاوه بر تأمین انرژی بدن، در حفظ عملکرد مغز، قلب و ماهیچه نیز اهمیت دارد.

محمد زارع با اشاره به اینکه تغذیه سالم ریسک ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد،خاطرنشان کرد:  مصرف بیشتر میوه‌ها و سبزیجات ریسک ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و برخی از انواع سرطان و مصرف کمتر چربی‌های اشباع (روغن‌های جامد) ریسک افزایش کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه 20 در حاشیه این مراسم در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با برگزاری همایش «تغذیه و بیماری‌های داخلی» ویژه اعضای باشگاه چاقی اظهار داشت: به منظور ارتقاء سطح آگاهی شهروندان همایش بزرگ تغذیه و بیمارهای داخلی در فرهنگسرای ولاء در شهرری برگزار شد.

امیررضا چایچی گفت: همایش تغذیه و بیمارهای داخلی با حضور بیش از 300 نفر از اعضای باشگاه چاقی منطقه 20، دبیران کانون‌های سلامت و مسئولان خانه‌های سلامت برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات موثر اداره سلامت این منطقه در ارتقاء سطح سلامت شهروندان عنوان کرد: برگزاری مستمر کارگاه های سلامت با موضوعات تغذیه سالم، کمکهای اولیه، روانشناسی و ... همچنین انجام معاینات رایگان برای پیشگیری از بیماریهای داخلی در افراد بالای 30 سال در سطح محلات از جمله اقدامات این اداره است.

این گزارش حاکی است، رئیس کل باشگاه های چاقی شهر تهران، قائم مقام معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 20 نیز در این همایش حضور داشتند که در پایان از زحمات حسین کوره پزیان، رئیس باشگاه چاقی منطقه 20 تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول