اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سرنوشت تلخ دانشمندان عراقی در انتظار دانشمندان مصری

آمریکا، قطر و امارات در کمین دانشمندان و نخبگان مصری

خبرگزاری فارس: مطبوعات مصری تاکید می‌کنند، سرنوشت تلخ دانشمندان عراقی هم اکنون در انتظار دانشمندان مصری است و کشورهای چون آمریکا، قطر و امارات به شدت در کمین دانشمندان و نخبگان مصری هستند.

آمریکا، قطر و امارات در کمین دانشمندان و نخبگان مصری

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری النخیل، گزارش‌های منتشره در مطبوعات مصری تاکید می‌کند که کشورهایی همچون آمریکا و قطر و امارات متحده عربی موجودیت دانشمندان، علما و پژوهشگران مصری را تهدید می‌‌کنند.

این گزارش‌ها تاکید می‌کند که کشورهای آمریکا و امارات و قطر تلاش می‌کنند، با فریفتن دانشمندان و پژوهشگران مصری و دادن وعده‌های مالی و تامین نیازهای مالی ایشان آنان را به مهاجرت از مصر تشویق کنند.

همچنین این گزارش‌ها می افزایند که صرف نظر از آمریکا کشورهایی غربی چون آلمان و فرانسه هم اقداماتی در این‌باره انجام داده و تماس‌هایی با محققان و دانشمندان مصری در حوزه‌های مختلف علمی برقرار کرده‌اند.

این گزارش‌ها توضیح می‌دهند که این کشورها فقط از طریق دادن وعده‌های مالی فریبنده و تامین نیازهای مالی دانشمندان و پژوهشگران مصری را به مهاجرت تشویق نمی‌کنند، بلکه آنها را از اوضاع امنیتی و آینده ناخوشایند مصر بیم می‌دهند و به وحشت می‌اندازند و به این ترتیب آنها را وادار به مهاجرت به کشورهایشان می‌کنند.

مطبوعات مصر تاکید می‌کنند: پس از حوادث معروف به خیابان "محمد محمود" که در اعتراض به روی کار آمدن دولت الجنزوری حادث شد، میزان تماس‌های صورت گرفته با نخبگان و دانشمندان مصری به میزان قابل توجهی افزایش یافته و آمریکا و امارات و قطر در راس کشورهایی هستند که مغزهای متفکر مصری به ویژه در رشته‌های پزشکی و فیزیک را تحت پیگرد قرار می‌دهند.

این مطبوعات هشدار داده‌اند که سرنوشت تلخ دانشمندان عراقی هم اکنون در انتظار دانشمندان مصری است.

انتهای پیام/زع 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول