اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

سیستان‌وبلوچستان مکان مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: استان سیستان‌وبلوچستان به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و دسترسی به آب‌های آزاد، مکان مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی است.

سیستان‌وبلوچستان مکان مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، علی‌محمد آزاد امروز در دیدار با سفرا و سرکنسول‌های ایران در افغانستان و پاکستان اظهار داشت: استان سیستان‌وبلوچستان در زمینه کشاورزی، صنعت و معدن از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است.

وی افزود: راهکار توسعه همه جانبه استان، تغییر نگرش امنیتی مسئولان به نگرش اقتصادی است تا بتوان با توسعه فعالیت‌های اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه در منطقه مشکلات ناشی از خشکسالی‌های پی در پی را کاهش داد.

استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: سیستان‌وبلوچستان به لحاظ برخورداری از موقعیت جغرافیایی وی‍ژه، اقیلم آب و هوایی خاص، دسترسی به کشورهای CIS و آب‌های آزاد، مکان مناسبی برای توسعه فعالیت‌های بازرگانی و اقتصادی محسوب می‌شود.

آزاد بیان کرد: مردم سیستان‌وبلوچستان از صبورترین و قانع‌ترین اقوام ایرانی هستند.

وی یادآور شد: مردم این استان با وجود خشکسالی‌های چند ساله و تحمل مشکلات و مصائب فراوان، با صبوری و قناعت مثال‌زدنی خود همه مشکلات را پشت سر گذاشته و همواره پشتیبان و همراه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: با وجود بافت قومی و مذهبی سیستان‌وبلوچستان، مردم همواره با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند که همبستگی و همدلی بین آنان نمونه عینی از وحدت و یکپارچگی بوده است.

آزاد اضافه کرد: مردم سیستان‌وبلوچستان با هوشیاری و بصیرت بالای خود در مقابل فتنه‌انگیزی‌ها و دسیسه‌های مختلف دشمنان توانستند بدخواهان را در رسیدن به اهداف خود به منظور ملتهب کردن وضعیت جنوب شرق کشور با شکست مواجه کنند.

مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه کشور هم در این دیدار از برنامه‌های اقتصادی این وزارتخانه برای توسعه فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه با کشورهای همسایه خبر داد.

احمد سبحانی اظهار داشت: مرز به عنوان یک فرصت برای رشد اقتصادی سیستان‌وبلوچستان به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: به منظور رفع برخی مشکلات مرزی و تسهیل در مراودات مرزی، برنامه‌های زیادی در دستور کار قرار گرفته که به زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول