به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد رفیع سلطانزاده ظهر امروز در نشستی در سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستانوبلوچستان اظهار داشت: در راستای ایجاد و بهرهبرداری سامانه رهگیری کالاهای وارداتی و به منظور رهگیری و شفافسازی گردش کالای وارداتی، حمایت از واردات رسمی و مقابله با کالای خارجی قاچاق، اجرای مرحله نخست طرح رهگیری کالاهای وارداتی در سطح عرضه با عنوان طرح شبنم در استان اجرا میشود.
وی افزود: سیستمهای بازرسی مشترک، متشکل از بازرس خبره و آموزش دیده و نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا متناسب با هر شهرستان در این طرح شرکت دارند.
سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستانوبلوچستان بیان کرد: تمامی واردکنندگان، نمایندگان رسمی و صاحبان کالاهای موجود در انبارهای غیرصنفی موظف هستند حداکثر تا 15 اردیبهشت ماه سالجاری با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و ادارات شهرستانها و ارائه اسناد و مدارک مشابه گمرکی واردات رسمی نسبت به تکمیل فرم درخواست، کد رهگیری شبنم و اعلام نوع و تعداد کالای خود اقدام کنند.
سلطانزاده ادامه داد: واحدهای عمدهفروشی و خردهفروشی نیز موظف هستند حداکثر تا 15 اردیبهشت ماه سالجاری با مراجعه به اتحادیههای صنفی مربوطه نسبت به تکمیل فرم درخواست کدرهگیری شبنم و اعلام نوع و تعداد کالای خود اقدام کنند.
وی تصریح کرد: بازرسان اجرای طرح از تاریخ یکم تا 20 اردیبهشت ماه سال 90 در صورت مشاهده کالاهایی مشمول طرح، فاقد کد رهگیری شبنم کتبآ به صاحب کالا ابلاغ و رسید اخذ کنند.
سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستانوبلوچستان بیان داشت: از تاریخ 21 اردیبهشت ماه سال 90، تمامی کالاهای مشمول طرح که فاقد کد رهگیری شبنم باشند جمعآوری و پس از ضبط کالا و تشکیل پرونده موضوع به تعزیرات حکومتی ارجاع میشود.
سلطانزاده گفت: لوازم خانگی، رایانه و ملحقات، تجهیزات پزشکی، اقلام آرایشی و بهداشتی و اسباببازی از جمله اقلام مشمول این طرح هستند.
انتهای پیام/ش20/ض1002