اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

در جلسه امروز شورای شهر

شکیب: در حوزه تامین پارکینگ در حد صفر هستیم/ زورمان به شهرداری تهران نمی‌رسد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: در خصوص تامین پارکینگ در صفر هستیم و در این خصوص نیز روزمان به شهرداری نمی‌رسد.

شکیب: در حوزه تامین پارکینگ در حد صفر هستیم/ زورمان به شهرداری تهران نمی‌رسد

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس حمزه شکیب در چهارصد و پنجاه هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارش سردار رحیمی در خصوص فعالیت‌ها و عملکرد اداره راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، به بحث حذف پارکینگ‌ها اشاره کرد و گفت: از اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی به حذف پارکینگ‌ها ورود پیدا کرد تشکر می‌کنم زیرا واقعیت این است که خودمان به این موضوع ورود پیدا کردیم ولی زورمان به شهرداری نرسید. 

وی ادامه داد: متاسفانه اخیرا بخشنامه‌های از سوی شهرداری صادر شده که در صورت تامین نشدن پارکینگ برای ساخت یک ساختمان‌ها تا زمان صدور پایان کار به آنها مهلت داده می‌شود. این در حالی است که در گذشته اگر پارکینگ تامین نشده بود به آنها پروانه ساخت نمی‌دادند.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران شهر تهران ادامه داد در چنین شرایطی فرد به دنبال تامین پارکینگ نمی‌رود و هنگام دریافت پایان کار نیز شیوه‌ای پیدا می‌کند تا بدون تامین آن پایان کار را دریافت کند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران میان اظهار شکیب خطاب به وی گفت: این وضعیت در طرح تفصیلی اصلاح شده است.

شکیب به اظهارات خود ادامه داد و گفت: در طرح تفصیلی اصلاح شده است ولی اخیرا بخشنامه جدیدی آمده که اگر قرار باشد آن را عملی کنند نقض طرح تفصیلی خواهد بود.

وی خطاب به سردار رحمی گفت: کمگ کنیم تا این مسئله را حل کنیم البته در طرح جامع حمل و نقل عمومی بسیاری از موارد مطابق با آن عمل می‌شود اما در تامین پارکینگ‌ها در حد صفر هستیم و منفی عمل می‌کنیم که با این وضعیت به مشکلاتمان اضافه می‌شود.

شکیب ادامه داد: حال که زور شما زیاد است و مثل ما نیستید! کمک کنید این مشکل حل شود.

احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات شکیب گفت: طبق نظرسنجی که چند سال پیش صورت گرفت شهروندان بیشترین احترام را  برای نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی قائل هستند که باید قدر این جایگاه خود را بدانیم.

وی با اشاره به جریمه‌هایی که به صورت تصاعدی افزایش پیدا می‌کند، گفت:‌به عقیده بنده باید این شیوه بازبینی شود زیرا در مواردی وقتی فرد جریمه می‌شود ممکن است مطلع نشده و حتی تخلفی هم صورت نگرفته باشد اما با نپرداختن این جریمه مبلغ آن تصاعدی افزایش می‌یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در نظام شهری گسترش پیاده‌روها به یک روال تبدیل شد اما مشکلی که وجود دارد این است که آسیب‌های بسیاری به عابران پیاده وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: همانطور که اجازه ورود وسیله نقلیه دیگری در مسیر عبور اتوبوسهای بی‌آرتی داده نمی‌شود باید در مورد پیاده‌روها نیز همین طور عمل کرد اما متاسفانه این حساسیت درباره پیاده‌روها وجود ندارد.

مسجد جامعی افزود: به عنوان مثال در خیابان بهشت موتورسواران به راحتی به پیاده‌روها می‌آیند و هر طور که می‌خواهند رانندگی می‌کنند و هیچ برخوردی با آنها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت در برخورد با این موارد دوگانگی وجود دارد و حوزه آن گسترده است، گفت: پیاده‌روها واقعا ناایمن هستند و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز باید به پیاده‌روها توجه داشته باشد.

عباس شیبانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: در خیابانهایی که توقف خودرو در آنها بالاست باید پارکینگ‌های مکانیزه گذاشته شود تا فضای کمتری از خیابان اشغال و جلوی توقف‌های بی‌مورد گرفته شود.

پروین احمدی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات اعضای شورا گفت: با توجه به اینکه در بیشتر بزرگراه‌ها دوربین نصب شده اما کماکان خودروهایی وجود دارد که فکر می‌کنند در پیست هستند و مثل جت از کنار خودروها میانبر می‌زنند.

وی ادامه داد:‌با توجه به اینکه جریمه‌ها نیز به سرعت به در منازل افراد ارسال می‌شود اما یا جریمه‌ها اثرگذار نیست یا تخلفات ثبت نمی‌شود زیرا باید شاهد کمتر شدن آنها باشیم ولی همچنان بیشتر تصادفات در بزرگراه‌ها به دلیل حرکات مارپیچ برخی خودروها است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، اظهار داشت: 25 درصد از مرگ و میر افراد پیاده‌رو متعلق به برخورد آنها با موتورسواران است که این رقم بالا است.

وی ادامه داد:‌ در بسیاری از چهارراه‌های سطح شهر پلیس، موتورسوارانی که مدارک یا کلاه ایمنی ندارند را متوقف می‌کند و موتور آنها را توقیف می‌کند این در حالی است که در بسیاری از موارد با وجود اینکه پلیس در صحنه حضور دارد اما موتورسواران در جهت خلاف مسیر تردد می‌کنند ولی پلیس با آنها برخوردی ندارد. بنابراین لازم است پلیس‌ها تمرکز خود را روی تردد ترافیکی موتورسواران بگذارند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در شورای شهر بودجه‌ای برای راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته می‌شود گفت: انتظار شورای شهر این است که در این زمینه همکاری دوجانبه‌ای وجود داشته باشد؛ در موارد بسیاری که می‌تواند نشانی آنها را هم ارائه دهد پارکینگ‌ منازل مسکونی به فضای تجاری یا انباری تبدیل می‌شود که در این راستا خودروها مجبورند در حاشیه خیابان پارک شوند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول