اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

برگزاری نماز جماعت در خیابان به شیوه روزهای اول انقلاب

تحصن انقلابیون مصر در برابر ساختمان وازرت دفاع ادامه دارد + تصاویر

خبرگزاری فارس: مردم انقلابی مصر در سومین روز پیاپی با تحصن در برابر وزارت دفاع این کشور همچنان بر کناره گیری شورای نظامی از قدرت تأکید می‌کنند.

تحصن انقلابیون مصر در برابر ساختمان وازرت دفاع ادامه دارد + تصاویر

به گزارش خبرنگار فارس در قاهره، تحصن مردم انقلابی مصر در برابر وزارت دفاع این کشور که خواستار پایان حکومت نظامیان بر این کشور هستند همچنان ادامه دارد.

 تحصن‌کنندگان هواداران"حازم ابو اسماعیل"، نماینده رد صلاحیت شده سلفی‌های مصر هستند که به رد صلاحیت ابواسماعیل و همچنین تایید صلاحیت "احمد شفیق" آخرین نخست‌وزیر دوران مبارک معترض هستند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی مصر تحصن‌کنندگان اطراف وزارت دفاع را با سیم‌های خاردار و چندین دستگاه نفربر محاصره کرده و به آنها اجازه نزدیک شدن به این وزارتخانه را نمی‌دهند.

انقلابیون مصری در این تحصن که از شنبه گذشته تاکنون ادامه دارد همچون دوره انقلاب علیه مبارک نماز‌های خود را نیز به جماعت در محل تحصن برگزار می‌کنند.

از  جلوه‌های قابل ملاحظه در تصاویر این تحصن حضور قابل توجه زنان جوان و دانشجویان است. 

پارچه‌ نوشته‌هایی نیز در اطراف محل تحصن نصب شده که بر روی آن شعار "الله اکبر" ، "سرنگون باد حکومت نظامی" و "این تحصن مسالمت‌آمیز است" نوشته شده است.

بر روی دیوارهای اطراف محل تحصن نیز نوشته شده است: "العباسیه مرکز تحصن انقلابیون آزاده است" و تصاویری از فرماندهان نظامی عضو شورای حاکم نیز بر روی دیوار چاپ شده بود و در انتقاد از هر کدام کلمه‌ یا جمله‌ای نوشته شده است.

شماری از همین مردم انقلابی که در جریان درگیری شنبه شب گذشته در محل تحصن زخمی شده بودند همچنان در محل تحصن حضور دارند و شعار ادامه اعتراض تا سرنگونی شورای نظامی را سر می‌دهند.

یکی از پلاکاردهای تحصن ‌کنندگان تصویری کاریکاتوری از ژنرال طنطاوی رئیس شورای نظامی را نشان می‌دهد که بر روی آن خط کشیده شده است.

برخی از تحصن‌کنندگان نیز دستان خود را در زنجیر کرده بودند تا نمادی از ادامه استبداد حاکمیت و عدم دموکراسی و آزادی در مصر را نشان دهند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول