اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک روزنامه لبنانی فاش کرد

ابعاد طرح کودتای "فلتمن" در سوریه و لبنان/ براندازی نظام سوریه و حذف جریان مقاومت

خبرگزاری فارس: یک روزنامه لبنانی نوشت که معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به لبنان دو طرح کودتا برای براندازی دولت بشار اسد در سوریه و کودتای سیاسی برای حذف 8 مارس در لبنان را در دستور کار خود دارد.

ابعاد طرح کودتای "فلتمن" در سوریه و لبنان/ براندازی نظام سوریه و حذف جریان مقاومت

به گزارش فارس به نقل از روزنامه البناء لبنان، منابع آگاه دیپلماتیک با اشاره به سفر قریب الوقوع جفری فلتمن معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان ابعادی از توطئه های وی در این سفر را فاش کرده و اعلام کردند که فلتمن در این سفر حامل طرحی برای کودتا در سوریه و لبنان است.

بر اساس این گزارش، وی در سفر خود به بیروت با تعدادی از گروه های مخالف دولت دیدار خواهد کرد تا بیشترین میزان کمک های لوجستیک و نظامی خود را به گروه های مسلح در سوریه برای پیشبرد طرح براندازی دولت بشار اسد در این کشور ارائه کند.

وی در این راستا دولت لبنان را تشویق خواهد کرد که به تحریم های آمریکا علیه سوریه پایبند بماند، البته فلتمن برای این تلاش خود شانسی قایل نیست و می داند که دولت لبنان به این تحریم ها پایبند نخواهد بود.

این منابع با تشریح طرح کودتای فلتمن در لبنان اعلام کردند که فلتمن در این دیدار با دخالت در امور داخلی لبنان خواستار ابقای قانون انتخاباتی گذشته خواهد شد، چرا که این موضوع می تواند شانس 14 مارس در رسیدن به اکثریت پارلمانی را بیشتر کند.

فلتمن همچنین 14 مارس را تشویق خواهد کرد تا به هر نحوی که شده پیروز رقابت های انتخاباتی در لبنان شوند، او به 14 مارس خواهد گفت که آماده است تا تمامی هزینه های مالی این رقابت ها را از سوی عربستان سعودی و قطر تامین کند، حتی اگر این هزینه ها بالغ بر 3 میلیارد دلار باشد.

این منابع تاکید کردند که آمریکایی ها از هم اکنون به دنبال کودتایی بزرگ در عرصه داخلی لبنان هستند و می خواهند هم پیمانانشان بیشترین فشارها را برای برکناری دولت و روی کار آمدن دولت موسوم به بی طرف به کار گیرند، چرا که این موضوع می تواند نقش زیادی در پیروزی 14 مارس داشته باشد.

بر اساس این گزارش، سناریوی آمریکا بعد از انتخابات نیز مبتنی بر سه نتیجه بزرگ است که 14 مارس باید بتواند آن را به دست آورد: اول به دست گرفتن  اکثریت در پارلمان، دوم تشکیل دولتی که 8 مارس در آن حضور نداشته باشد و سوم نیز روی کار آوردن رئیس جمهوری از داخل همین گروه که کاندیدای اول آمریکایی ها در این راستا سمیر جعجع است.

روزنامه النهار لبنان نیز در این راستا گزارش کرد که فلتمن در سفر خود قرار است با میشل سلیمان رئیس جمهور، نجیب میقاتی نخست وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار کند، وی همچنین در ضیافت شامی که پطرس حرب آن را تدارک می بیند، با تعدادی از سران 14 مارس دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول