اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده برجسته پارلمان سوریه در گفت‌وگو با فارس:

مدعیان شکست طرح عنان منادیان دیروز دخالت سازمان ملل در سوریه بودند

خبرگزاری فارس: نماینده برجسته پارلمان سوریه با اشاره به عجله برخی کشورهای غربی و عربی برای اعلام شکست طرح عنان برای حل بحران سوریه گفت: اینها همان کسانی هستند که دخالت رسمی سازمان ملل را خواستار شده بودند.

مدعیان شکست طرح عنان منادیان دیروز دخالت سازمان ملل در سوریه بودند

"شحاده کامل میهوب" نماینده پنج دوره پارلمان سوریه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل فارس، با بیان اینکه دمشق همکاری بسیاری خوبی با طرح کوفی عنان از خود نشان داد، از تلاش های برخی از قدرت‌های محور شر برای ناکام گذاشتن طرح کوفی عنان پرده برداشت و گفت: معتقدم که با وجود دوستان دمشق در سطح جهان، دشمنان هیچ گاه نخواهند توانست طرح عنان را به سمت شکست و ناکامی سوق دهند.

وی جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین را مهم‌ترین متحدان سوریه در رویارویی با هجمه و توطئه بین‌المللی علیه کشورش خواند و افزود: با وجود دوستانمان در آفریقا، منطقه خاورمیانه و امریکای لاتین هیچ کس نمی تواند تهدیدی جدی برای دمشق بوجود آورد.

این نماینده پارلمان سوریه با اشاره به عجله برخی کشورهای غربی و عربی برای اعلام شکست طرح عنان، علت مواضع عجولانه برخی کشورهای منطقه و غرب را در باطل بودن سیاست و توطئه آمیز بودن اقداماتشان علیه سوریه خواند و  گفت: اینها همان کسانی هستند که دخالت رسمی سازمان ملل را خواستار شده بودند ولی اینک به طرح عنان روی خوش نشان نمی دهند.

وی با اشاره به سنگ‌اندازی های برخی کشورهای منطقه بر سر ماموریت کوفی عنان گفت: برخی مصلحت خود  را در ضربه زدن به محور مقاومت می بینندد ولی یقین بدانید که هیچ گاه موفق به عملی ساختن توطئه‌های ددمنشانه خود نخواهند شد.

میهوب با اشاره به تلاش‌های برخی از مسئولان جریان المستقبل لبنان در توطئه علیه سوریه، گفت: چیزی از جریان المستقبل نمانده و معتقدم که این جریان بایستی خود را جریان "الماضی" به معنای گذشته بنامد زیرا اراده‌های وهابیت و گروه‌های تندرو در آن نمود پیدا کرده است و به ابزاری در دستان آنها در آمده است.

وی با انتقاد شدید از دخالت عربستان سعودی و قطر در امور داخلی سوریه و توطئه چینی علیه دمشق تاکید کرد که هیچ کسی به ریاض و الدوحه نمایندگی از اسلام و ملت‌هایشان را نداده است و لذا این دو عنصر کوچک و ناچیز هیچ گاه نمی‌توانند خطری جدی را متوجه سوریه کنند.

میهوب یاد آور شد که دشمنان سوریه از جمله جریان المستقبل،‌ عربستان سعودی که شبانه روز برای ضربه زدن به محور مقاومت تلاش می‌کنند، همواره ابزار دست صهیونیست‌ها بوده‌اند.

این نماینده پارلمان سوریه گریزی به زمان شکل گیری عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی زد و تاکید کرد که چرچیل نخست وزیر اسبق انگلیس در خاطرات خود، تشکیل عربستان سعودی و اسرائیل را بزرگترین دستاور سیاست‌های سابق لندن خوانده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول