اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

اعتراض رسمی اسلام‌آباد به حمله پهپادها/دیپلمات ارشد آمریکایی به وزارت خارجه احضار شد

خبرگزاری فارس: به دنبال حمله روز گذشته یک فروند پهپاد آمریکایی به وزیرستان شمالی پاکستان، رایزن سیاسی سفارت آمریکا در اسلام‌آباد به وزارت خارجه پاکستان احضار شد.

اعتراض رسمی اسلام‌آباد به حمله پهپادها/دیپلمات ارشد آمریکایی به وزارت خارجه احضار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای از احضار "جاناتان پرات" رایزن سیاسی سفارت آمریکا در اسلام‌آباد به این وزارتخانه خبر داد.

طبق این بیانیه، وزارت امور خارجه پاکستان جاناتان پرات مقام ارشد سفارت آمریکا و دیپلمات بلند پایه آمریکایی را به دفتر وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید پاکستان درمورد حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به خاک این کشور را به وی ابلاغ کرد.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: حمله پهپادهای آمریکایی موضوعی است که باید از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل شود و آمریکا نمی‌تواند بدون به توافق رسیدن با پاکستان حملات خود را به مناطق قبایلی ادامه دهد زیرا اسلام‌آباد چنین حملاتی را نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌داند.

همچنین پاکستان بار دیگر بر مواضع قاطع خود، در مخالفت با ادامه حمله پهپادهای آمریکایی تأکید کرد و ادامه این حملات را برخلاف استقلال و تمامیت ارضی کشورش دانست.

اسلام‌آباد در این بیانیه خواهان توقف هر چه سریع‌تر حمله پهپادهای آمریکایی به خاک این کشور شده است.

روز گذشته یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به یک دبیرستان دخترانه متروکه در منطقه "میرانشاه" در وزیرستان شمالی حمله کرد و باعث کشته شدن 4 شبه‌نظامی و زخمی شدن 3 تن دیگر شد.

این حمله، اولین حمله پهپادهای آمریکایی در یک ماه گذشته و پس از شکست مذاکرت "گراسمن" نماینده ویژه‌ آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، با مقامات بلندپایه پاکستانی است.

گراسمن که هفته گذشته با هدف بهبود رابطه پاکستان و آمریکا به این کشور سفر کرده بود، پس از دیدار با مقامات پاکستانی با دست خالی اسلام‌آّباد را به مقصد واشنگتن ترک کرد.

پارلمان پاکستان چندی پیش اعلام کرد که توقف حملات پهپادهای آمریکایی شرط اجرای طرح بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول