اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

تلاش احزاب اپوزیسیون افغانستان برای معرفی کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری

خبرگزاری فارس: در حالی‌ که 2 سال به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باقی مانده است، سخنگوی "جبهه ملی" افغانستان از رایزنی احزاب اپوزیسیون برای معرفی کاندیدای واحد خبر داد.

تلاش احزاب اپوزیسیون افغانستان برای معرفی کاندیدای واحد در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، "فیض‌الله ذکی" امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سخنگوی "ائتلاف ملی" افغانستان گفت: هنوز فرصت کافی وجود دارد که ائتلاف ملی و جبهه ملی افغانستان در مورد معرفی یک نامزد واحد در انتخابات ریاست جمهوری آینده با هم‌رایزنی کنند.

به گفته سخنگوی جبهه ملی افغانستان، انگیزه برای معرفی یک نامزد واحد به صورت راسخ وجود دارد که مهم‌ترین آن برگزاری کنفرانس مشترک امروز است.

تلاش‌ها برای برگزاری انتخاباتی سالم 

سخنگوی جبهه ملی افغانستان با اشاره به نگرانی‌های گروه‌های اپوزسیون این کشور از احتمال دوباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: همین حقیقتی که امروز هر2 جریان سیاسی به صورت متحدانه موضع‎گیری می‌کنند، مبین نگرانی‌های آنان از احتمال یک تقلب گسترده است.

وی افزود: کنفرانس امروز نمایان‌گر اراده مستحکم 2 گروه برای همکاری با همه احزاب سیاسی،‌ نهادهای جامعه مدنی و تمام عناصر علاقه‌مند جامعه افغانستان برای جلوگیری از تقلب است.

برای تأمین امنیت انتخابات آینده ریاست جمهوری تلاش شود

همچنان "عبدالله عبدالله"، رهبر ائتلاف ملی افغانستان در جمع خبرنگاران گفت: باید این از همین اکنون، برای تأمین امنیت انتخابات آینده ریاست جمهوری تلاش شود.

رهبر ائتلاف ملی افغانستان تصریح کرد: 2 سال آینده فرصت کافی است تا در چارچوب برنامه واگذاری مسئولیت‎های امنیتی، روی تأمین امنیت انتخابات کار صورت گیرد.

وی افزود: خطرناک‌ترین مسئله زمانی است که مردم ندانند که چه زمانی انتخابات برگزار می‌شود و اگر زمان انتخابات به جلو انداخته شود، در آن اعتبار روی شفافیت انتخابات دشوار خواهد بود.

به گفته عبدالله، تنها انتخابات زمانی می‌تواند به صورت زودهنگام برگزار شود که رئیس جمهور از مقام خود کنار رود.

وی افزود: باید در هر حالت قانون اساسی افغانستان مورد احترام قرار گیرد و بر اساس قانون اساسی افغانستان انتخابات برگزار شود.

براساس قانون اساسی افغانستان باید در سال 2014 انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار شود اما رئیس جمهور افغانستان پیش‌تر گفته بود که به دلیل همزمان بودن پایان روند واگذاری مسئولیت‌های امنیتی از نظامیان خارجی به نیروهای افغان و برگزاری انتخابات، باید انتخابات یک سال قبل از موعد مقرر برگزار شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول