اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

رسیدن به توسعه مستلزم همیاری مردم است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: زیرساخت‌ها برای توسعه سیستان‌‌وبلوچستان در همه زمینه‌ها در دست اجرا است و توسعه این استان با همکاری و همراهی مردم میسر است.

رسیدن به توسعه مستلزم همیاری مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در دیدار با تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان با گرامیداشت روز ملی شوراها به اقدامات موثر دولت نهم و دهم در آماده‌سازی زیرساخت‌های توسعه، مشارکت و همراهی مردم در برنامه‌های دولت برای توسعه استان را به عنوان یک ضرورت برشمرد.

وی احداث و بهره‌برداری بزرگراه‌ها و جاده‌های مواصلاتی بین شهری و روستایی، توسعه بندر چابهار و اسکله‌های استان، افزایش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، حذف مدارس کپری و احداث مجتمع‌های آموزشی شبانه‌روزی و توسعه فرودگاه‌ها و بهره‌برداری از خط لوله گاز و راه آهن زاهدان ـ بم ـ تهران را اساسی‌ترین زیرساخت‌ها برای رشد و توسعه استان عنوان کرد.

استاندار سیستان‌‌وبلوچستان افزود: سیستان‌وبلوچستان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی در بخش کشاورزی دارد که دولت در این زمینه 285 میلیارد تومان به این استان اختصاص داده است.

آزاد با بیان اینکه حدود 200 هزار هکتار از زمین‌های قابل استفاده در بخش کشاورزی، همراه با تسهیلات ویژه به فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی و دیگر افراد جویای کار واگذار می‌شود، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا باید با اطلاع‌رسانی این موضوع به مردم و ترغیب جوانان برای استفاده از این فرصت، زمینه اشتغال و توسعه استان را در این بخش فراهم کنند.

وی دارا بودن مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان و دسترسی به آب‌های آزاد را از مهمترین ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی استان ذکر و تصریح کرد: با افزایش صادرات تولیدات ملی و واردات کالاهای مورد نیاز کشور از مرزهای استان، باید ظرفیت بازرگانی و فعالیت‌های اقتصادی استان بیشتر شود.

استاندار سیستان‌وبلوچستان افزود: استفاده از کالاهای ایرانی باید به عنوان یک ارزش در جامعه فرهنگ‌سازی شود و شوراها به عنوان یک نهاد مردمی در کنار بدنه دولت باید با تکرار این موضوع برای ایجاد فرهنگ استفاده از تولیدات ملی و بهره‌گیری از ظرفیتهای موجود، گام بردارند.

رئیس شوراهای اسلامی سیستان‌وبلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شوراهای اسلامی از نهال به درخت تنومند تبدیل شده‌اند.

عبدالعزیز بلوچ‌زهی موفقیت‌های شوراهای اسلامی در ایران را، به بار نشستن آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و آن را نمونه عینی نظام مردم‌سالاری دینی ذکر کرد.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول