اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پایگاه تحلیلی گلوبال ریسرچ گزارش داد

امارات در خط مقدم جنگ روانی و ائتلاف ضد ایرانی واشنگتن و تل‌آویو

خبرگزاری فارس: امارات متحده عربی به بهانه مالکیت بر جزیره «ابوموسی»، به دستور غرب جنگی روانی را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده است و در مسیر خواسته‌های اسرائیل و قدرت‌های غربی گام بر می‌دارد.

امارات در خط مقدم جنگ روانی و ائتلاف ضد ایرانی واشنگتن و تل‌آویو

به گزارش فارس، پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» در مقاله‌ای تصریح کرد امارات اکنون جبهه ضد ایرانی غرب را در جهان عرب رهبری می‌کند. مقامات این کشور با ادعای مالکیت بر جزیره «ابوموسی»، برخی کشورهای جهان عرب را با خود همراه کرده و جنگی روانی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند. با این وجود، نویسنده این مقاله هر تلاشی را برای مخالفت با ایران در خاورمیانه محکوم به شکست دانسته است.

* سفر «احمدی‌نژاد» به جزیره «ابوموسی» در قالب سفرهای استانی و سوء استفاده مقامات اماراتی برای فرافکنی

مقامات امارات متحده عربی دارند عصبانیت خود علیه ایران را کم‌کم نشان می‌دهند و بار دیگر با زبانی متکبرانه شروع به توهین به ملت ایران کرده‌اند. آن‌چه این بار موجب رنجش مقامات امارات شد، سفر «محمود احمدی‌نژاد» در 11 آوریل به جزیره «ابوموسی» در قالب سفر استانی‌اش به استان جنوبی هرمزگان بود. امارات مدعی است که «ابوموسی» متعلق به این کشور است و ایران با ادامه «اشغال» این جزیره استراتژیک، به تمامیت ارضی امارات تعرض می‌کند.

* امارات تلاش می‌کند به همسایه‌ای آسیب برساند که همواره از این کشور حمایت کرده است

البته دامن زدن به احساسات ضد ایرانی همواره در برنامه سیاسی مقامات امارات بوده است. سیاست‌مداران این کشور کوچک و تازه تأسیس شیخ‌نشین تصور می‌کنند با جنگ لفظی علیه ایران می‌توانند قدرت و شهرت به دست بیاورند؛ غافل از این که این حنا بی‌رنگ بی‌رنگ است. دشمنی و رقابت با ایران نتیجه عکس می‌دهد و محکوم به شکست است. این صحبت‌های مقامات اماراتی صرفاً سر و صدای بی‌هدف است و پشت آن هیچ منطق و عقلانیتی وجود ندارد. بدترین بخش ماجرا این‌جاست که مقامات عربی با غفلت از اصولی مثل آرامش و همزیستی در منطقه، دارند حرف‌های اسرائیل، آمریکا و انگلیس را درباره ایران تکرار و تلاش می‌کنند به همسایه‌ای آسیب برسانند که همواره به پیشرفت و رشد آن‌ها کمک کرده است.

* رسانه‌های عربی با ایران مثل کشوری برخورد می‌کنند که دشمن چندین و چند ساله آن‌ها است

در طول چند روز اخیر تیترهای مقالات روزنامه‌ها و مجلات عربی همگی از سیاستی متحد در بدگویی و انتقاد از ایران در بحث جزیره «ابوموسی» پیروی می‌کنند. رسانه‌های عربی نیز با پیروی از سیاست‌مداران خود از خصومت‌آمیزترین زبان ممکن علیه ایران استفاده می‌کنند، گویی از دشمن قسم‌خورده‌ای حرف می‌زنند که قرن‌هاست با آن درگیر هستند.

* امارات در مسیر خواسته‌های اسرائیل و قدرت‌های غربی گام بر می‌دارد

فضای کشورهای عربی از زمان سفر رئیس‌جمهور ایران به جزیره «ابوموسی» به فضای نفرت و دشمنی تبدیل شده است. ایران معتقد است امارات عربی با اعلام این که جمهوری اسلامی «ابوموسی» را اشغال کرده است، در حقیقت در مسیر اسرائیل و قدرت‌های غربی گام برمی‌دارد. اما امارات این ادعا را رد می‌کند و «انور محمد جرجش» وزیر امور خارجه این کشور، گستاخانه می‌گوید: «ما از فشارهای خارجی که ایران همواره به کشورمان وارد می‌کند خسته شده‌ایم.»

* نقش آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای غربی در سناریوی ضد ایرانی امارات

«پیتر هلیر» از مدیران اجرایی مرتبط با وزارت اطلاعات و فرهنگ امارات، بی‌ادبانه ادعاهای ایران را «چرند» می‌خواند؛ نمایندگان مجلس ایران ادعا کرده بودند مقامات اماراتی درباره ادعاهایشان در قبال جزیره ایرانی «ابوموسی» از انگلیس پیروی می‌کنند. بر خلاف سخنان «پیتر هلیر»، در نهایت مشخص شد که ظن ایران به نقش احتمالی آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای غربی در سناریوی ضد ایرانی در امارات درست بوده است؛ زیرا وزرای خارجه ایتالیا، فرانسه، انگلیس و آمریکا در اظهاراتی جداگانه از ادعای این کشور کوچک شیخ‌نشین درباره جزیره «ابوموسی» حمایت کردند.

* پیوستن سایر کشورهای عربی به امارات در جنگ علیه ایران

«مایکل تئودولو» در مقاله‌ای در روزنامه اماراتی «نشنال» با بی‌ادبی رئیس‌جمهور ایران را «عاشق شهرت» خواند و سفر وی را به جزیره «ابوموسی» محکوم کرد. سایر کشورهای عربی منطقه نیز در پیوستن به این حمله و توهین به ایران تردید نکردند. «علی بلووی» روزنامه‌نگار روزنامه عربستانی «عرب نیوز» مقاله‌ای موسوم به «بلوف‌های سیاسی ایران» نوشت و در آن ایران را به بیماری «خودبزرگ‌بینی» متهم کرد. رسانه‌های عربی دیگر نیز واکنش‌های مشابهی از خود نشان داده‌اند. این رسانه‌ها هم با چاپ مقالات و سرمقاله‌های مختلف با زبانی اغراق‌آمیز و گستاخانه به مردم و مقامات ایران حمله کردند.

* اعتراف اسناد و نقشه‌های تاریخی مختلف به این که «ابوموسی» و دو جزیره دیگر خلیج فارس متعلق به ایران هستند

شواهد تاریخی بسیاری نشان می‌دهد جزایر «ابوموسی»، «تنب کوچک» و «تنب بزرگ» همواره بخشی جداناپذیر از خاک ایران بوده است؛ در میان این شواهد می‌توان به پروژه‌های تحقیقاتی و مقالات علمی فراوانی اشاره کرد. اسناد تاریخی از جمله صدها نقشه باستانی ارزشمند در موزه‌های جهان این واقعیت را ثابت می‌کنند که جزایر سه گانه خلیج فارس جزئی از بخش‌های جنوبی ایران محسوب می‌شوند و ادعاهای مقامات اماراتی بی‌اساس و غیر قانونی است. با این حال، آن‌چه بیش از همه مایه تأسف است این که سیاست‌مداران امارات و سایر کشورهای عربی همگی به یک سناریوی ضد ایرانی محکوم به شکست پیوسته‌اند که نتیجه‌ای ندارد و صرفاً موجب می‌شود دوستی خود را با یک متحد متعد و وفادار از دست بدهند.

* سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در امارات موجب تبدیل این کشور به قطب توریستی خلیج فارس شده است

در طول چهار دهه گذشته و پس از تأسیس کشور ایالات متحده عربی، ایرانی‌ها سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در بخش‌های مختلف مالی و اقتصادی این کشور کوچک کرده و کمک نموده‌اند تا این صحرای وسیع به یک کشور پررونق تبدیل شود؛ کشوری که اکنون قطب توریستی خلیج فارس شده است.

* آمادگی ایران برای دفاع دیپلماتیک و در صورت نیاز نظامی از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی

برخی قانون‌گذاران ایرانی پیشنهاد داده‌اند تهران روابط خود را با ابوظبی قطع کند تا این کشور کوچک بفهمد که نباید در آینده در امور داخلی ایران دخالت کند و یا درباره تمامیت ارضی جمهوری اسلامی جنجال به راه بیندازد. «احمدرضا پوردستان» فرمانده نیروی زمینی سپاه ایران نیز به طور غیر مستقیم اشاره کرده است که در برخورد با هر کس تمامیت ارضی ایران را زیر سؤال ببرد، همه گزینه‌ها روی میز است: «اگر اختلافات با دیپلماسی حل نشود، نیروهای نظامی ما آماده‌اند تا قدرت ایران را به هر مدعی نشان دهند.»

* برنامه‌ریزی ایران برای تأسیس استان «خلیج فارس» با مرکزیت جزیره ایرانی «ابوموسی»

مدیران فرهنگی ایران مهارت خود را در دیپلماسی نیز نشان داده‌اند؛ مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند دوره بعدی جشنواره فرهنگی «خلیج فارس» را در جزیره ایرانی «ابوموسی» برگزار خواهند کرد. «ولی اسماعیلی» از اعضای کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی، اعلام کرده است که ایران در حال برنامه‌ریزی برای تأسیس استانی به نام «خلیج فارس» و با مرکزیت جزیره «ابوموسی» است.

* ایرانی‌ها در بحث تمامیت ارضی خود هیچ‌گاه کوتاه نمی‌آیند

به هر حال، وقتی بحث تمامیت ارضی در میان باشد، ایرانی‌ها همواره نشان داده‌اند موضعی مستحکم دارند و از حقوق خود یک ذره عقب‌نشینی نخواهند کرد. در دهه 1980 که آمریکا و چندین کشور اروپایی از «صدام حسین» حمایت و او را در جنگ علیه ایران مسلح کردند، ایرانی‌ها یک وجب از خاکشان را تسلیم دشمن نکردند.

* علی‌رغم جنگ روانی امارات علیه ایران، «ابوموسی» و دو جزیره دیگر خلیج فارس همواره بخشی از خاک ایران باقی خواهند ماند

در حال حاضر شاید امارات بتواند با کمک رسانه‌های مختلف عربی و غربی که در هر فرصتی آماده حمله به ایران هستند، در جنگ روانی علیه ایران موفق شوند؛ اما واقعیت موجود این است که «ابوموسی» و دو جزیره دیگر خلیج فارس همواره بخشی جدانشدنی از خاک جمهوری اسلامی ایران باقی می‌مانند.

انتهای پیام/100691/ج.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول