اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

حمله پهپاد آمریکایی به پاکستان 3 کشته برجای گذاشت

خبرگزاری فارس: بر اثر حمله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به منطقه قبیله‌ای وزیرستان پاکستان 3 نفر کشته شدند.

حمله پهپاد آمریکایی به پاکستان 3 کشته برجای گذاشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در میرانشاه، در حمله این پهپاد آمریکایی به منطقه وزیرستان شمالی پاکستان 3 تبعه خارجی کشته شدند.

این پهپاد آمریکایی با شلیک 2 موشک به سمت یک منزل مسکونی این ساختمان را به طور کامل تخریب کرد که بر اثر آن 3 تبعه خارجی کشته شدند.

 آمار حکایت از آن دارد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بیش از 300 مرتبه به پاکستان حمله کرده‌ و هزاران نفر را به قتل رسانده‌اند.

نخستین حمله هوایی آمریکا در ژوئن سال 2004 به منطقه قبایلی وزیرستان جنوبی این کشور انجام گرفت و در این حمله "نیک محمد" رهبر طالبان به همراه چند تن از افرادش کشته شدند.

طبق  منابع خبری غیررسمی آمریکا، از سال 2004 تا 2007 فقط 9 حمله به خاک پاکستان انجام شد.

این در حالی است که پهپادهای آمریکایی در سال 2008 میلادی 33 بار، در سال 2009 میلادی 53 بار، در سال 2010 میلادی 118 بار و در سال 2011 میلادی بیش از 70 مرتبه به مناطق قبیله‌ای پاکستان حمله کردند.

همچنین گزارشات حاکی از آن است که در حملات هوایی آمریکا به پاکستان علاوه بر شبه نظامیان طالبان و القاعده، هزاران شهروند غیرنظامی نیز کشته شدند که این مسئله همیشه مورد اعتراض مردم پاکستان بوده است.

تحلیلگران دفاعی بر این باورند که وقتی تنش میان پاکستان و آمریکا زیاد می‌شود حملات پهپاد‌های جاسوسی نیز به تعلیق افتاده یا کاهش پیدا می‌کند.

اوایل سال گذشته وقتی پلیس پاکستان "ریموند دیوس" کارمند کنسولگری آمریکا در لاهور را به جرم کشتن 2  غیر نظامی در این شهر دستگیر کرد تنش در روابط 2 کشور افزایش یافت و در نتیجه سرعت حملات هوایی به خاک پاکستان کاهش یافت.

همچنین اواخر سال گذشته که حمله مرگبار بالگردهای ناتو به مرز پاکستان تنش میان این 2 کشور را  به اوج خود رساند، زنجیره حملات هوایی نیز برای 45 روز متوقف شد اما این حملات دوباره در ماه ژانویه سال جاری از سرگرفته شد.

با اینکه مردم و مقامات پاکستانی بارها اعتراض خود را به ادامه روند این حملات اعلام کردند و این حملات را نقض حاکمیت و تمامیت ارضی کشور خود دانسته‌اند اما مقامات آمریکایی تأکید کردند که حاضر بخ توقف این حملات نیستند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول