اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول رئیس جمهور:

خلیج فارس نماد حیات تاریخی ملت ایران است / تا احمق‌ها هستند فتنه در خلیج فارس هم وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تا احمق‌ها هستند فتنه در خلیج فارس هم است گفت: خلیج فارس نماد تاریخی ملت همیشه سرافراز ایران اسلامی است.

خلیج فارس نماد حیات تاریخی ملت ایران است / تا احمق‌ها هستند فتنه در خلیج فارس هم وجود دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر محمدرضا رحیمی عصر امروز در همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: امروز خلیج فارس به عنوان یکی از نقاط مهم جهان مورد توجه تمام ابرقدرت‌ها به ویژه قدرت‌های استکباری است و می‌توان آن را نماد تاریخی حیات ملت ایران دانست.

وی افزود: امسال مراسم روز ملی خلیج فارس را در حالی برگزار می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و اقتدار و سربلندی است و دشمنان این مرز و بوم بیش از هر زمان دیگری در برابر عظمت ملت ایران تن به واقعیت داده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: تاثیر خلیج فارس بر تمدن بشری به اندازه‌ای است که از این پهنای باشکوه به عنوان گاهواره تمدن یاد کرده‌اند.

رحیمی بیان کرد: خلیج فارس گنجینه ارزشمند از اسطوره‌ها در برابر تجاوز بیگانگان است و با توجه به اینکه 64 درصد ذخائر نفت و گاز جهان و 30 درصد نفت دنیا در خلیج فارس است این منطقه در دهه‌های آینده نیز به یک منطقه مهم در جهان تبدیل می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به ویژگی‌های خاص خلیج فارس تا شیاطین هستند فتنه در خلیج فارس خواهد بود و تا احمق‌ها هستند شیاطینی امثال انگلیس وجود دارد و این بحث نیز ادامه دارد مگر اینکه به خواست خدا ریشه حماقت‌ها از زمین کنده شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: تلاش عده‌ای جاهل و متعصب در برابر شکوه و عظمت تمدن چند هزار ساله ایرانی موجب تاسف است و هزاران سند و مدرک خدشه‌ناپذیر بر هویت خلیج فارس شهادت می‌دهند.

رحیمی افزود: نام خلیج فارس در آثار ماندگار تاریخی و جغرافیای ثبت شده است و بنا به تحقیقات مفصل از کتیبه‌های تاریخی از جمله آشوریان و هخامنشیان نام خلیج فارس به همین صورت ذکر شده است.

وی ادامه داد: مسئله نامگذاری و ثبت روز ملی خلیج فارس تعصب قومی و قبیله‌ای نیست بلکه دفاع از نامی تاریخی است که در سازمان ملل متحد به آن صحه گذاشته شده است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: قدرت‌های استکباری از نفوذ و اندیشه ایرانی و الگو شدن ملت ایران برای ملل محروم جهان در هراس هستند اما ایران با اقتدار کامل آماده دفاع از منطقه استراتژیک خلیج فارس است.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول