اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی اصفهان خبر داد

ادامه بازسازی حمام شیخ‌بهایی با خرید بخش‌ خصوصی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گفت: ادامه بازسازی حمام شیخ ‌بهایی در صورت تملک بخش خصوصی آن انجام می‌گیرد.

ادامه بازسازی حمام شیخ‌بهایی با خرید بخش‌ خصوصی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در هفته‌ای که به نام اصفهان است و به دلیل سالگرد تولد شیخ‌ بهایی دانشمندی که از خود در استان اصفهان یادگاری‌های بسیاری به جا گذاشته است و یکی از این آثار که در سراسر دنیا اسم و شهرتش به دلیل گرم شدن آن توسط یک شمع پیچیده حمام شیخ‌ بهایی است که با کم لطفی مسئولان درب آن هنوز به‌ روی گردشگران گشوده نشده است.

مرمت این حمام از چند سال پیش به‌ صورت مستمر و نه دائم با اختصاص اعتبارها انجام می‌شد، اما با آغاز تملک بخش‌هایی از حمام در اوایل سال گذشته و برنامه‌ریزی‌هایی که برای تملک دیگر بخش‌های اشغال‌ شده‌ حمام صورت گرفت، قرار بود این بنای تاریخی قدری روی خوش ببیند، اما مدتی پس از رفتن مدیرکل پیشین اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان از این سمت، حمام روی مرمت‌گران بسته شد.

به گفته‌ اهالی منطقه، نبودن اعتبار باعث این مشکل و وعده‌ رئیس پیشین این اداره‌کل که قرار بود حمام شیخ بهایی را به مسافران نوروز 91 هدیه کند، عملی نشد، به همین دلیل برای جویا شدن از شرایط فعلی حمام شیخ ‌بهایی و تمهیداتی که اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان برای بازسازی و احیای این اثر تاریخی به کار برده است، چیست با سرپرست این اداره گفت‌وگویی داشتیم. 

محسن مصلحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد رسیدگی اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان به وضعیت کنونی حمام شیخ‌ بهایی اظهار داشت: این سازمان در تلاش است تا با تملک بخش خصوصی حمام شیخ‌ بهایی، بازسازی آن را ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از حمام شیخ‌ بهایی در دست مالکان خصوصی است، بیان داشت: اعتبارات خرید این بخش خصوصی تأمین شده و در صورت جلب رضایت صاحبان آن از آنها خریداری می‌شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد: با ادامه بازسازی حمام شیخ‌ بهایی انتظار داریم تا سال 92 این اثر تاریخی برای بازدید گردشگران آماده شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول