اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش‌های پشت پرده تل‌آویو برای از سر گیری صادرات گاز مصر

خبرگزاری فارس: با وجود ادعاهای برخی مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر کم‌اهمیت دانستن قطع صادرات گاز مصر به این رژیم، یک روزنامه صهیونیستی از تلاش‌های پشت پرده تل‌آویو برای از سر گیری واردات گاز مصر خبر داد.

تلاش‌های پشت پرده تل‌آویو برای از سر گیری صادرات گاز مصر

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" فاش کرد که تنها پس از گذشت یک روز از اعلام قطع صادرات گاز مصر به اسرائیل، یک مقام بلندپایه اسرائیلی از دفتر "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر این رژیم در سفری محرمانه به قاهره رفت.

بر اساس این گزارش این مقام اسرائیلی در سفری چند ساعته به قاهره موضوع توافقنامه گاز را با مسئولان مصری بررسی کرد.

به نوشته این روزنامه همچنین "دانی ایالون" معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی "یاسر رضا" سفیر مصر در تل‌آویو را سریعا احضار کرده و از وی درباره قطع صادرات گاز به تل‌آویو توضیح خواست. 

از سوی دیگر "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان هفته گذشته از مسئولان مصری خواست تا به تعهدات توافقنامه صلح امضا شده بین مصر و اسرائیل پایبند بوده و اختلافات بر سر صادرات گاز را به یک قضیه سیاسی تبدیل نکنند.

این در حالی که برخی از مقامات تل‌آویو از جمله نتانیاهو در واکنش به قطع صادرات گاز مصر سعی کردند این مسئله را کم‌اهمیت جلوه دهند و مدعی شدند که این تصمیم به دنبال اختلافات تجاری دو شرکت اسرائیلی و مصری اتخاذ شده است.

نتانیاهو همچنین مدعی شد که اسرائیل نیازی به گاز مصر ندارد و ذخایر گاز طبیعی اسرائیل آن را از هر منبع دیگری بی‌نیاز کرده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول