اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نولاند: آمریکا تصمیمی برای اعزام ناظر به سوریه ندارد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تاکید بر حمایت مالی واشنگتن از ماموریت ناظران صلح سازمان ملل در سوریه اعلام کرد که آمریکا قصدی برای اعزام ناظر به دمشق ندارد.

نولاند: آمریکا تصمیمی برای اعزام ناظر به سوریه ندارد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "ریانووستی"، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن هیچ برنامه ای برای اعزام ناظر به سوریه به عنوان بخشی از طرح مورد حمایتی سازمان ملل با هدف پایان ناآرامی های 14 ماهه در این کشور ندارد.

نولاند در نشست مطبوعاتی خود در واشنگتن به خبرنگاران گفت: ما برنامه ای برای اعزام ناظران آمریکایی نداریم؛ بدیهی است که ما در حال تامین مالی این ماموریت (ماموریت ناظران صلح سازمان ملل در سوریه) هستیم و همانطور که نیازهای این ماموریت را ارزیابی می کنیم آمادگی حمایت لجستیکی از آن را نیز داریم.

این اظهارت نولاند درباره عدم برنامه ریزی آمریکا برای اعزام ناظر به سوریه در شرایطی گزارش می شود که شورای امنیت سازمان ملل اخیرا با صدور قطعنامه ای اعزام 300 ناظر صلح غیرمسلح به سوریه را در ماموریتی مقدماتی و سه ماهه جهت نظارت بر اجرای آتش بس میان دولت سوریه و نیروهای مخالف این کشور تصویب کرده است؛ اجرای آتش بس یک مرحله از طرح 6 مرحله ای ارائه شده از سوی "کوفی عنان" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه است که با هدف پایان خشونت ها در سوریه ارائه شده است.

"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل نیز اعلام کرده است که "رابرت مود" ژنرال نروژی را در رأی هیئت ناظران سوریه قرار داده است؛ قرار است این ژنرال نروژی ریاست 300 ناظر بین‌المللی در سوریه را بر عهده داشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: بدیهی است که همه ما می توانیم شاهد این باشیم که نظام اسد در تامین تعهدات خود بر اساس طرح صلح 6 مرحله ای عنان ناکام مانده است؛ اگر ما با شکست این طرح، شکست کامل این طرح که آن را تائید کرده ایم روبرو شویم در این صورت ما به نیویورک باز می گردیم و در راستای تحمیل تحریم های بین المللی علیه سوریه از طریق شورای امنیت سازمان ملل پافشاری می کنیم.

تهدید نولاند در رابطه با اقدام آمریکا علیه سوریه از طریق سازمان ملل در شرایطی مطرح می شود که روسیه و چین به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت تاکنون دو بار از حق وتوی خود استفاده و تصویب دو قطعنامه ضد سوری در این شورا را مسدود کرده اند؛ مسکو و پکن این قطعنامه های ضد سوری را بر پایه تعصب و به طرفداری از مخالفان سوری توصیف کردند اما حمایت کامل خود را از طرح صلح عنان اعلام کرده اند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول