اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در دیدار رئیس جمهور پاکستان با نماینده آمریکا

اسلام‌آباد خواستار ایجاد مکانیسمی جایگزین برای حمله پهپادهای آمریکایی شد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور پاکستان در دیدار با "مارک گروسمن" نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، با بی‌فایده دانستن حملات پهپادهای آمریکایی به خاک پاکستان، خواهان ایجاد مکانیسمی جدید به جای این حملات شد.

اسلام‌آباد خواستار ایجاد مکانیسمی جایگزین برای حمله پهپادهای آمریکایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، "آصف علی زرداری" در این دیدار بر بی‌‌نتیجه بودن حملات پهپادها به خاک پاکستان تأکید کرد و گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم که این حملات نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه با کشتار غیرنظامیان موجب افزایش احساسات ضد آمریکایی در میان مردم شده است.

زرداری همچنین خواستار توقف حملات پهپادهای آمریکایی شد و گفت: آمریکا و پاکستان باید مکانیسمی ایجاد کنند که جایگزین حمله پهپادها شود.

رئیس جمهور پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود، از نماینده آمریکا خواست تا در شناسایی عوامل حمله ناتو به پست مرزی "سلاله" که دست‌کم موجب کشته شدن 24 سرباز پاکستانی و تیره شدن رابطه پاکستان و آمریکا شد به اسلام‌آباد کمک کند.

وی تصریح کرد که پاکستان خواهان انجام تحقیقات دوباره درباره حمله ناتو به مرز پاکستان طبق پیشنهادات کمیته پارلمانی پاکستان است و آمریکا باید به خواست پارلمان این کشور احترام بگذارد.

زرداری با اشاره به وضعیت وخیم منطقه گفت: برقراری صلح و امنیت در افغانستان و شکست کامل سازمان تروریستی "القاعده" به نفع پاکستان و آمریکا خواهد بود.

وی افزود: آمریکا و پاکستان اگر می‌خواهند در جنگ با تروریسم با یکدیگر همکاری داشته باشند در مرحله اول باید سوءظن‌ها را کنار بگذارند.

زرداری اظهار داشت: پاکستان خواهان برقراری روابط 2 جانبه با آمریکا است اما در چارچوبی که پارلمان پاکستان به تصویب رسانده است و آمریکا باید به پارلمان این کشور احترام بگذارد.

گروسمن نیز در این دیدار گفت که آمریکا برای پارلمان پاکستان احترام قائل هست و می‌خواهد با پاکستان همکاری داشته باشد.

گروسمن چند روز پیش برای مذاکره درباره سیاست خارجی پاکستان در قبال آمریکا وارد اسلام‌آباد شد و با چند تن از مقامات پاکستانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

اگرچه هدف نماینده آمریکا از این سفر، بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو و بهبود رابطه تیره واشنگتن و اسلام‌آباد بود اما سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که گروسمن نتوانست در این سفر به توافقی با مقامات پاکستانی دست یابد و در نهایت مجبور شد با دست خالی عازم واشنگتن شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول