اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

هشدار جدی دولت افغانستان به ائمه مساجد این کشور

خبرگزاری فارس: وزارت حج و اوقاف افغانستان از امامان مساجد خواسته است تا از تبلیغ علیه منافع ملی این کشور و به نفع کشورهای بیگانه خودداری کنند و در صورت تخلف مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

هشدار جدی دولت افغانستان به ائمه مساجد این کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، "داعی الحق عابد"، معاون وزارت حج و  اوقاف افغانستان، در گفت‌وگو با "بی‌بی‌سی" گفته است در صورتی که ائمه مساجد به این درخواست توجه نکنند، از وظایف خود برکنار شده و به نهادهای امنیتی معرفی خواهند شد.

به گفته عابد: در صورت تخلف، و اگر ثابت شود که امام جماعت مسجدی علیه منافع ملی افغانستان سخنرانی می‌کند و مردم را به انجام حملات انتحاری تشویق می‌کند، مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.  

وزارت حج و اوقاف چندی پیس نیز با انتشار اطلاعیه‌ای از ائمه مساجد خواسته بود تا از اقدامات و یا سخنانی که منافی با منافع ملی افغانستان و در راستای منافع ملی کشورهای خارجی است، خودداری کنند. 

مقامات امنیتی افغان نگران هستند که مبادا از مساجد و مکان‌های مذهبی به نفع شبه‌نظامیان استفاده شده و یا این مکان‌ها به پناهگاهای شورشیان و مقر فعالیت و تصمیم گیری آنان مبدل شود.

بر اساس اظهارات مقامات دولتی افغان، خبرها و گزارش‌هایی وجود دارند که شبه‌نظامیان از برخی مساجد، به عنوان پناهگاه و مرکز تصمیم گیری استفاده کرده و به حملات انتحاری دست می‌زنند. 

مساجد در دوران جهاد نقش کلیدی را در بسیج مردم علیه ارتش سرخ ایفا می‌کرد و به عنوان سنگر اصلی مجاهدین افغانستان شمرده می‌شد.

بر اساس آمارها، حدود126 هزار مسجد در سراسر افغانستان وجود دارد که از آن جمله هزار مسجد به طور رسمی در وزارت حج و اوقاف ثبت شده و ائمه مساجد آن‌ها از سوی دولت منصوب شده و حقوق دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول