اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

مذاکرات نماینده آمریکا با مقامات اسلام‌آباد بدون نتیجه پایان یافت

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از بی نتیجه بودن مذاکرات 2 روزه "مارک گروسمن" نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان با مقامات اسلام‌آباد خبر داد.

مذاکرات نماینده آمریکا با مقامات اسلام‌آباد بدون نتیجه پایان یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، "ویکتوریا نولند" تأکید کرد که مقامات آمریکا و پاکستان نتوانستند در این مذاکرات به توافقی دست یابند.

به گزارش خبرگزاری "رویترز"، وی که در یک کنفرانس خبری در واشنگتن صحبت می‌کرد با اعلام این مطلب گفت: با این حال ما به مذاکرات خود ادامه می‌دهیم و این موضوع مدتی زمان می‌برد.

محورهای اصلی مذاکرات گروسمن با مقامات پاکستانی، موضوع بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو به افغانستان، متوقف شدن روند حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به خاک پاکستان و عذرخواهی آمریکا از اسلام‌آباد به خاطر حمله مرزی چند ماه پیش ناتو به پست مرزی پاکستان بود اما طرفین نتوانستند در این باره با یکدیگر به توافق برسند.

به گزارش شبکه خبری "جیو نیوز" پاکستان، اگرچه انتظار می‌رفت که مقامات ارشد وزارت امور خارجه پاکستان و آمریکا بتوانند در این مذاکرات با یکدیگر به توافق برسند اما بعد از اینکه پاکستان خواهان عذرخواهی رسمی و غیر مشروط آمریکا به خاطر حمله ناتو به مرز پاکستان شد روند این مذاکرات تغییر کرد.

به گفته این منبع، اعضای هیئت آمریکایی به شدت نسبت به حمله چند هفته پیش طالبان به مقر استقرار نیروهای خارجی در کابل معترض بودند و به همین علت درخواست عذرخواهی پاکستان را نپذیرفتند.

با اینکه گروسمن تلاش زیادی کرد تا اعضای هیئت آمریکایی را مجاب به ادامه مذاکره و انعطاف بیشتر در برابر پاکستان کند اما مذاکره آمریکا و پاکستان بی‌نتیجه پایان یافت و گروسمن در نهایت با دست خالی به واشنگتن بازگشت.

گروسمن هفته گذشته در حالی برای بحث درباره رابطه آمریکا و پاکستان و بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو به اسلام‌آباد سفر کرد که موضوع بازنگری در روابط اسلام‌آباد و واشنگتن هنوز  در میان نهادهای پاکستانی در حال بررسی است و تصمیم‌گیری قطعی در این باره انجام نشده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول