اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

صندوق سرمایه‌گذاری "ابیدوس کپیتال":

حمله به ایران قیمت نفت را افزایش می‌دهد و بازارهای سهام را به سقوط می‌کشاند

خبرگزاری فارس: مسئول سرمایه گذاری " ابیدوس کپیتال" اعلام کرد که حمله به ایران قیمت نفت را افزایش می‌دهد و بازارهای سهام را دچار سقوط می‌کند.

حمله به ایران قیمت نفت را افزایش می‌دهد و بازارهای سهام را به سقوط می‌کشاند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری ‌"رویترز"، صندوق تامین سرمایه گذاری جدیدی موسوم به "ابیدوس کپیتال" که توسط یکی از شرکای سابق برجسته‌ترین سرمایه گذاران نفتی لندن مدیریت می شود، با نگرانی درباره اقدام نظامی احتمالی اسرائیل علیه ایران در نظر دارد از گزینه هایی برای ایمنی موجودی اوراق بهادار خود استفاده کند.

"ژان لوئیس لمی" مسئول سرمایه گذاری " ابیدوس کپیتال" در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: من فکر می‌کنم که 25 تا 50 درصد احتمال اقدام نظامی اسرائیل علیه قابلیت های هسته ای ایران وجود دارد؛ حمله‌ای که احتمالا باعث سقوط بازارهای سهام می‌شود، بهای نفت را نیز افزایش می دهد و به صندوق تامین سرمایه گذاری "ابیدوس کپیتال" که از موجودی اوراق بهادار خود حفاظتی نمی کند نیز آسیب می‌‌رساند.

مسئول سرمایه گذاری " ابیدوس کپیتال" در ادامه با اشاره به اینکه دیدگاه هایش مبتنی بر بحث هایی است که با سرمایه گذاران خاورمیانه ای است، اعلام کرد که تفاوت فاحشی میان ارزش نفت و بازارهای سهام در صورت حمله احتمالی اسرائیل به ایران وجود دارد و این تفاوت این است که بازارهای سهام احتمال هر گونه حمله احتمالی علیه ایران را کم می‌کنند.

لمی که یکی از اولین مدیران صندوق تامین سرمایه گذاری "ابیدوس کپیتال" است، در ادامه بحث درباره استراتژی این صندوق در صورت حمله اسرائیل به ایران گفت که در حال برنامه ریزی برای استفاده از اختیارات خرید سهام است که بر اساس این اختیارات این صندوق بتواند از افزایش بهای نفت و یا سقوط سهام از طریق شاخص سهام " S&P 500" مؤسسه "استاندارد اند پورز" سود ببرد.

مسئول سرمایه گذاری " ابیدوس کپیتال" در ادامه افزود: احتمال زیادی وجود دارد که تابستان سال جاری و یا در ماه ژوئن و ژوئیه و یا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اتفاقی بیفتد (حمله ای صورت گیرد)، در صورت شکست مذاکرات (هسته ای) اسرائیلی ها ممکن است خیلی سریع وارد عمل شوند.

لمی که خود مبلغی معادل 8 تا 10 میلیون دلار در صندوق تامین سرمایه گذاری "ابیدوس کپیتال" سرمایه گذاری کرده است، در ادامه مصاحبه خود با "رویترز" گفت: اگر تولیدات [نفت] ایرانی‌ها به صفر برسد احمقانه نیست که شاهد باشیم که بهای نفت برنت در هر بشکه به 170، 180 و 190 دلار برسد.

خبرگزاری رویترز در ادامه نوشت که یک صندوق سرمایه‌گذاری می‌تواند با پذیرش اختیارات فروش و یا عدم فروش،‌ حق خرید با قیمت معین، خرید نوعی دارایی که انتظار افزایش بهای آن را دارد، پذیرش اختیارات فروش و یا عدم فروش، حق فروش بر اساس بهایی از پیش تعیین شده و همچنین فروش دارایی که انتظار می‌رود افت قیمت پیدا کند، یک سیاست مصون سازی معمولی را برای محافظت از موجودی خود به کار گیرد.

لمی گفت: درصورتیکه اتفاق وحشتناکی بیفیتد شما 6، 7 و 8 درصد به سرمایه خود می‌افزایید؛ اگر ما همین فردا سرمایه خود را به کار بیندازیم قطعا به این سود دست می‌یابیم؛ من بسیار محتاط هستم؛ من بیشتر انتظار کاهش قیمت ها و کسادی را دارم؛ من تعجب نمی کنم که شاهد سقوط 7 تا 8 درصدی شاخص سهام "استاندارد اند پورز" باشم؛ وضعیت در اروپا بسیار نگران کننده است.

در پایان خبر رویترز آمده است که صندوق تامین سرمایه گذاری "ابیدوس کپیتال" به طور کلی در نظر دارد تا بخش کوچکی از سرمایه خود را هر ساله برای مازاد ارزش اوراق بهادار بر ارزش اسمی آنها هزینه کند؛ حفاظت از صندوق سرمایه گذاری با استفاده از اختیارات خرید سهام در راستای موفقیت عملکرد صندوق بسیار با اهمیت و کلیدی هستند، در این صورت است که لغزش در بازار صندوق سرمایه گذاری را مجبور نخواهد کرد که سهام های با ارزش متوسط خود را به پول نقد با قیمت پایین تبدیل کنند و افزایش پیش بینی شده ارزش سهام خود را از دست بدهد.

صندوق سرمایه گذاری "ابیدوس کپیتال" تاکنون سرمایه اولیه خود را 25 میلیون دلار افزایش داده است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول