اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

معاون احتمالی رامنی در اظهاراتی ضدایرانی:

آمریکا باید برای دور زدن شورای امنیت آماده شود

خبرگزاری فارس: معاون احتمالی نامزد پیشرو جمهوریخواهان،‌ با تاکید بر ضرورت آمادگی واشنگتن برای دور زدن شورای امنیت مدعی شد که احتمالا حمله آمریکا برای مهار برنامه هسته ای ایران ضروری می‌شود.

آمریکا باید برای دور زدن شورای امنیت آماده شود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "مارکو روبیو" معاون احتمالی "میت رامنی" فرماندار سابق ایالت "ماساچوست" و نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با ادعای نظامی بودن برنامه هسته ای ایران اعلام کرد که ممکن است راه حل اقدام نظامی یکجانبه از سوی آمریکا علیه ایران ضروری شود.

روبیو سناتور جدیدالورودی از ایالت "فلوریدا" ی آمریکا در سخنرانی فراگیر سیاست خارجی خود در اندیشکده "بروکینگز" واشنگتن، با اشاره به اینکه آنچه ضرورت دارد این است که آمریکا در مسائل خاورمیانه در حاشیه نایستد و در عوض مدیریت حل بحران های جهانی را تامین کند، با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران گفت: از زمانی که آمریکا به رهبر جهانی تبدیل شده است، گزینه مورد نظر ما همکاری با سایر کشورها برای تحقق اهدافمان بوده است؛ اما آمریکا در گذشته به صورت یک جانبه اقدام کرده است و من بر این باورم که این رویکرد اقدام یک جانیه آمریکا در آینده و در شرایطی که ضرورت ایجاب کند نیز باید ادامه داشته باشد.

این اظهارات روبیو به عنوان یکی از اعضای کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا در شرایطی گزارش می شود که او در هفته جاری در مبارزات انتخاباتی رامنی شرکت کرد و به عنوان معاون احتمالی فرماندار سابق ماساچوست مطرح شده است.

روبیو در سخنرانی خود در اندیشکده "بروکینگز" بر ضرورت مدیریت قاطعانه آمریکا تاکید کرد و گفت که همکاری های چند ملیتی باید در مقابله با نظام سوریه و چین رو به رشد یک اولویت باشد؛ وی در پرداختن به موضوع هسته ای ایران مدعی شد که هدف ممانعت از تسلط ایران به اندازه ای پراهمیت است که هر سیاست منطقه ای که ما اتخاذ کنیم باید با در نظر گرفتن این هدف غالب (متوقف کردن غلبه ایران در منطقه) در ذهنمان به شیوه ای ماهرانه تنظیم شود.

این سناتور کمیته روابط خارجی سنا در ادامه با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی باید روی "رویکردی دوگانه" با حضور سازمان ملل و سایر گروه های بین المللی برای مهار برنامه هسته ای و نفوذ جمهوری اسلامی کار کنند، گفت: علاوه بر این ما باید متحدان و جهان را برای این حقیقت آماده کنیم که اگر متاسفانه تمام گزینه ها شکست بخورد، جلوگیری از یک ایران هسته ای احتمالا و به شکل فاجعه باری به راه حلی نظامی نیاز دارد.

روبیوی 40 ساله در ادامه با اشاره به اینکه برخی از اعضای شورای امنیت از اقدام این سازمان جهانی برای اتخاذ اقدامات معنی دار در مواردی مانند سوریه جلوگیری می کنند، درباره اینکه واشنگتن چطور باید برای دور زدن سازمان ملل (در قبال ایران و سوریه) آمادگی داشته باشد، گفت: شورای امنیت یک انجمن با ارزش است اما یک انجمن اجتناب ناپذیر نیست؛ ما نمی توانیم به این دلیل که برخی از اعضای این شورا از وارد عمل شدن خودداری می کنند از یک مشکل بگذریم.

این اظهارات ضد ایرانی روبیو در شرایطی گزارش می شود که رامنی نیز یکی از جمهوریخواهان جنگ طلب علیه ایران است و همواره در طول رقابت های درون حزبی خود از سیاست های اوباما در قبال برنامه هسته ای ایران انتقاد کرده است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول