اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت سهامی کرم ابریشم ایران:

صنعت نوغانداری کشور رقابتی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سهامی کرم ابریشم ایران با بیان اینکه 60 درصد پیله تر کشور در گیلان تولید می‌شود، گفت: با حمایت‌های دولت از سال آینده وضعیت صنعت نوغانداری کشور رقابتی می‌شود.

صنعت نوغانداری کشور رقابتی می‌شود

فرزام پوررمضان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت از آغاز توزیع تخم نوغان در گیلان خبر داد و اظهار کرد: گیلان به دلیل شرایط آب و هوایی برای تولید پیله ابریشم تثبیت شده است.

وی، با بیان اینکه 60 درصد پیله تر ابریشم کشور در گیلان تولید می‌شود، عنوان کرد: در کشور 50 هزار خانوار نوغاندار هستند که 30 هزار خانوار نوغاندار در گیلان فعالیت می‌کنند.

این مسئول، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان و آذربایجان‌شرقی را از مراکز عمده نوغانداری و پرورش کرم ابریشم در کشور ذکر کرد و افزود: باید با توسعه صنایع جانبی صنعت نوغانداری در کنار ظرفیت‌های موجود استان‌های کشور موقعیت‌های تولید جدیدی را با همکاری سازمان‌های جهاد کشاورزی و تشکل‌های صنفی برای احیای این صنعت سودآور بخش کشاورزی فراهم کنیم.

پوررمضان، با بیان اینکه جوانان باید میراث‌دار صنعت ارزشمند نوغانداری باشند، تصریح کرد: امسال توسعه صنعت نوغانداری جزو برنامه‌های مهم است.

وی توزیع رایگان نهال توت بین نوغانداران گیلان را از جمله حمایت‌های دولت عنوان کرد و یادآور شد: امسال با حمایت خرید تضمینی و نهال رایگان و شرایط خوبی که ایجاد شده پیش‌بینی می‌شود نوغانداران جهش خوبی در تولید پیله ابریشم داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه از پنجم اردیبهشت جاری تاکنون توزیع تخم نوغان 25 درصد در گیلان افزایش داشته، خاطرنشان کرد: این افزایش در تمام شعبه‌های توزیع استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی کرم ابریشم ایران حمایت از نوغانداران را یکی از برنامه‌های مهم دانست و تصریح کرد: برای نوغانداران در مجموع 700 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که نوغانداران به بانک معرفی می‌شود.

وی، با تصریح بر اینکه صنعت نوغان توجیه اقتصادی دارد، ابراز داشت: اگر به صنایع جانبی این صنعت توجه شود صنعت نوغان توجیه اقتصادی دارد و نیاز است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه همراهی کنند.

پوررمضان وضعیت صنعت نوغانداری کشور را از سال آینده رقابتی خواند و عنوان کرد: اکنون ظرفیت تولید بالغ بر 160 هزار جعبه تخم نوغان و تولید پیله تر در کشور وجود دارد.

این مسئول گیلان را خاستگاه ابریشم کشور خواند و متذکر شد: در سفر دوم هیئت دولت به گیلان 200 میلیون تومان اعتبار برای توزیع رایگان نهال توت در نظر گرفته شده بود که اکنون سه سال است این توزیع رایگان برای حمایت از نوغانداران کشور انجام می‌شود.

وی افزایش نرخ تضمینی پیله تر ابریشم را از دیگر بسته‌های حمایتی دولت از نوغانداران ذکر کرد و اذعان داشت: قیمت تضمینی تخم نوغان از سه هزار و 300 تومان سال 87 به 8 هزار و 600 تومان رسیده و با افزایش 117 درصدی نرخ تضمینی به قیمت پایه دست یافتیم.

ا‌نتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول