اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در مصاحبه با 5 شبکه تلویزیونی

میدویدیف: در صورت شکست مذاکرات سپرموشکی، استقرار موشک‌ها را آغاز می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه امروز تاکید کرد که هنوز فرصت برای رسیدن به توافق با آمریکا در زمینه سپر موشکی وجود دارد ولی اگر مذاکرات با شکست مواجه شود، روسیه استقرار موشک‌های خود را آغاز خواهد کرد.

میدویدیف: در صورت شکست مذاکرات سپرموشکی، استقرار موشک‌ها را آغاز می‌کنیم

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری روسیه امروز پنج شنبه در مصاحبه با 5 شبکه تلویزیونی این کشور اعلام کرد که روسیه و آمریکا 5 الی 6 سال زمان برای حل و فصل مشکلات مربوط به سامانه دفاع ضد موشکی دارند، ولی اگر مذاکرات در این رابطه با شکست مواجه شود، روسیه استقرار موشک‌های خود را آغاز خواهد کرد.

میدویدیف گفت: این مسئله هنوز بسته نشده است و باید حل و فصل شود. ما امیدواریم که طی چند سال آتی به پیشرفتی در این خصوص دست یابیم. هنوز 5 الی 6 سال برای تصمیم‌گیری نهایی در این رابطه فرصت داریم. ولی اگر موفقیتی حاصل نشد، استقرار موشک‌های خود را آغاز خواهیم کرد و چاره‌ای جز این نیست.

رئیس‌جمهوری روسیه توضیح داد: اختلاف بین مسکو و واشنگتن در خصوص سپر موشکی همچنان حفظ شده است. ما می خواهیم آنها (آمریکایی ها) را متقاعد کنیم تا توزان راهبردی موجود را برهم نزنند. آنها می‌گویند: بله، بله. ما منافع شما را در نظر خواهیم گرفت. ولی همچنان مواضع خود را پیش می‌برند.

به گفته میدویدیف، البته با وجود برخی اختلافات، روابط روسیه و آمریکا بسیار ارتقاء یافته است و طی 4 سال گذشته روابط دو کشور بهترین روابط در طول تاریخ روابط روسیه و آمریکا بوده است.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین ایجاد پایگاه نظامی در فرودگاه «اولیانوفسک» را تکذیب کرد و گفت: این آنطور که گفته می‌شود، پایگاهی برای ناتو نیست، بلکه این شهر تنها امکانات کمک برای اجرای ماموریت حفاظت از صلح در افغانستان در رابطه با انتقال کالا و تجهیزات فراهم شده است.

وی یادآور شد: روسیه و ناتو علاقه مندند تا افغانستان دارای صلح و ثبات باشد تا تهدیدات ناشی از این کشور کمتر شود. در رابطه با افغانستان ما همواره از عملیات حفاظ از صلح بین المللی در این کشور حمایت کرده و خواهیم کرد.

وی افزود: در «اولیانوفسک حتی یک مقام غیرنظامی و یا نظامی ناتو حضور نداشته است و در آنجا صرفا عملیات فنی انجام می شود.

رئیس‌جمهوری روسیه امروز در گفت‌وگویی مستقیم با 5 شبکه تلویزیونی فدرال این کشور به سئوالات مطرح شده پاسخ داد که در چارچوب آنها در واقع نتیجه 4 سال دوره ریاست‌جمهوری خود و همچنین برنامه‌ها خود برای دولت آینده روسیه را مطرح کرد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول