اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گاینتر: تقابل با ایران قیمت نفت را افزایش داده است

خبرگزاری فارس: وزیر خزانه داری آمریکا با هشدار درباره سرنوشت مالی واشنگتن و قرار گرفتن اقتصاد این کشور در پرتگاهی مالی اعلام کرد: در این شرایط تقابل با ایران نیز به افزایش قیمت نفت کمک کرده است.

گاینتر: تقابل با ایران قیمت نفت را افزایش داده است

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "بلومبرگ"، "تیموتی گایتنر" وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که واشنگتن  در شرایطی که تقابل با ایران به افزایش قیمت نفت کمک کرده است، با خطرات بحران در اروپا نیز مواجه است.

وی افزود: ما هنوز خطراتی را پیش رو داریم. ما هنوز در دنیایی نامطمئن و خطرناک زندگی می کنیم؛ دنیایی که در آن اروپا با بحرانی شدید و دراز مدت مواجه است. در حال حاضر دنیا همچنین درگیر کشمکشی بحرانی با ایران است که به افزایش فشار صعودی بر قیمت نفت منجر شده است.

این اظهارات از جانب وزیر خزانه داری آمریکا در شرایطی مطرح شده است که "بن برنانکه" رئیس بانک مرکزی آمریکا نیز اعلام کرده است که آماده است تا رشد اقتصادی در آمریکا را در صورت نیاز تحریک کند.

سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا ضمن خودداری از انجام هرگونه اقدام جدید که به کاهش هزینه های بدهی ها منجر شود، اعلام کردند: انتظار می رود رشد اقتصادی در آمریکا به تدریج شتاب بگیرد.

بنا بر این گزارش، قیمت نفت خام برای تحویل در ماه ژوئن 57 سنت افزایش یافته و به 1.4 دلار و 12 سنت در هر بشکه در بازار بورس نیویورک رسیده است. این در شرایطی است که قیمت نفت در چهار روز گذشته با افزایش 1.8 درصدی مواجه بوده است.

گایتنر در ادامه اظهارات خود گفت: اقتصاد آمریکا به تدریج قدرتمندتر می شود و البته تنها یک راه پیش رو دارد و آن نیز بهبود بخشیدن به آسیب های ناشی از بحران مالی است.

وزیر خزانه داری آمریکا در عین حال هشدار داد: اقتصاد آمریکا در پایان سال جاری با یک پرتگاه مالی مواجه خواهد شد.

گایتنر در این رابطه گفت: ما در پایان سال جاری با یک به اصطلاح پرتگاه مالی روبرو خواهیم شد – منقضی شدن همزمان لایحه کاهش های مالیاتی و کاهش هزینه ها ما را به یک پرتگاه مالی خواهد رساند. این پرتگاه نمایانگر یک خطر است، اما به طور همزمان نیز می تواند فرصتی را برای توافق دو حزبی در خصوص انجام اصلاحات برای حفظ پایداری مالی فراهم کند.

وی در ادامه با انتقاد از سیاست های جمهوریخواهان برای اجرای طراحهای مالیاتی و بودجه ای شان اعلام کرد: هرگونه اصلاح مالیاتی باید همزمان با کاهش بودجه و هزینه ها صورت گیرد. اگر شما سعی کنید تعادل مالی را بدون حتی یک پنی درآمد اضافه حفظ کنید، باید عملکردهای حیاتی دولت را به طرز قابل توجهی کاهش دهید.

در حال حاضر اروپا با بحران شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و این در شرایطی است که به دنبال تحریم هایی که علیه ایران وضع کردند، جمهوری اسلامی نیز صادرات نفت خود را در اقدامی ضربتی به برخی از کشورهای مهم اروپا قطع کرد و همین امر نیز به افزایش قیمت نفت و افزایش بحران اروپا انجامیده است. آمریکا نیز در این میان از این بحران بی نصیب نبوده و قیمت سوخت و انرژی در این کشور نیز به شدت افزایش یافته است و همین موضوع این کشور را با مشکلات اساسی مواجه کرده است.

انتهای پیام/ض.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول