اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همراه با تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا (س)

ورامین غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری فارس: وارثان قیام 15 خرداد همزمان با تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا (س) اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه خود می‌زدند.

ورامین غرق در عزا و ماتم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با ایام شهادت صدیقه کبری(س) مراسم باشکوه تشییع نمادین شفیعه روز جزا حضرت فاطمه زهرا(س) به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین و با حضور آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین، جمعی از مسئولان شهرستان و تعداد کثیری از دوستداران و عشاق اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام برگزار شد.

در این مراسم که در مسجد بزرگ صاحب الزمان(عج) برگزار شد، ابتدا میلاد اردستانی قاری برجسته و ممتاز ورامینی به قرائت آیاتی چند از کلام‌الله مجید پرداخت و در ادامه آیت‌الله محمودی گلپایگانی با بیان مصائب وارده بر بانوی دو عالم گفت: مقام حضرت زهرا(س) را جز خداوند، پدرش و ائمه معصومین علیهم‌السلام نمی‌دانند، ایشان پس از رحلت پدر بزرگوارش با تمام توان از ولایت دفاع کردند و در همین راه هم به شهادت رسیدند و از این طریق خدمت فراوانی به اسلام و جهان تشیع کردند.

امام جمعه ورامین عنوان کرد: در تمام عالم بانویی وجود نداشته و نخواهد داشت که این‌چنین مورد ظلم واقع شود و اموالش غصب شود، فدک ملک فاطمه زهرا(س) و پیامبر اکرم(ص) به ایشان واگذار کرده بودند اما سیاست‌مداران ناحق فدک را غصب کردند.

وی در ادامه از بانوان درخواست کرد که در رفتار خود حضرت زهرا (س) را الگو قرار داده و به ایشان تاسی کنند.

در ادامه تابوت نمادین حضرت زهرا(س) در میان حزن و اندوه وصف ناپذیر انبوه عشاق مادر شیعیان جهان به داخل مسجد صاحب‌الزمان(عج) آورده شد و فتح‌الله فرجی فرزند شهید و مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در حالی که مردم عزادار به سر و سینه خود می‌زدند به مدیحه‌سرایی پرداخت.

در ادامه تابوت نمادین حضرت زهرا(س) بر روی دست عاشقان حضرتش با مداحی سید هاشم حسینی و حسین رجبی به سوی گلزار شهدای گمنام به حرکت در آمد و در این گلزار سعید زمانی به مداحی و نوحه‌خوانی پرداخت.

در ضمن در مراسم مذکور بیش از 5 هزار جلد «پیام یاس نبوی» که شامل متن و ترجمه خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) بود در بین عزاداران توزیع شد.

مراسم مشابهی نیز همزمان در شهرستان‌های پاکدشت، اسلام شهر، شهر قدس، ایور، پیشوا و همچنین قرچک، خاورشهر، جوادآباد، خیرآباد و باغخواص از توابع شهرستان ورامین برگزار شد.

شکوه رو به افزایش این مراسم در سراسر کشور در حالی است که مراجع عظام یادآوری مصائب وارده بر دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) را ماجور دانستند.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در این ارتباط اظهار داشت: مراسم تشییع نمادین تابوت بانوی بزرگ آفرینش، سال‌ها پیش از شهر مقدس قم و با تأکید مرجع عظیم‌الشأن مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی گفت: در حال حاضر در بسیاری از شهرهای کشور، در ایام شهادت حضرت زهرا(س) شاهد برپایی این مراسم معنوی هستیم که مراجع عظام تقلید نیز بر آن تأکید کرده‌اند از جمله آیات عظام آقایان بهجت (ره)، مکارم شیرازی، فاضل لنکرانی، علوی گرگانی، تبریزی، صافی گلپایگانی، سیستانی، سبحانی، وحید خراسانی و... اجرای این مراسم معنوی و پر فیض را ماجور می‌دانند.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول