اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رئیس ستاد کل ارتش روسیه:

سپرموشکی اروپایی بعد از 6-5 سال برای روسیه خطرناک خواهد بود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه بعد از نشست شورای روسیه-ناتو در بروکسل گفت: سامانه دفاع ضد موشکی آمریکا در خاک اروپا بعد از گذشت 5 الی 6 سال ثبات در این قاره را از بین برده و برای روسیه خطرناک خواهد بود.

سپرموشکی اروپایی بعد از 6-5 سال برای روسیه خطرناک خواهد بود

به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "نیکولای ماکاروف" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد که سامانه دفاع ضد موشکی که آمریکا در حال ایجاد آن در اروپاست، بعد از گذشت 5 الی 6 سال می‌تواند برای روسیه خطرناک باشد.

ماکاروف روز چهارشنبه بعد از برگزاری نشست شورای روسیه-ناتو در سطح روسای ستادهای کل ارتش طرفین در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل گفت: سامانه دفاع ضد موشکی که تا سال 2018-2017 در اروپا ایجاد خواهد شد می‌تواند ثبات در این قاره را از بین برده و برای امنیت روسیه خطرناک باشد.

به گفته این مقام بلندپایه نظامی، روسیه و ناتو فعلا برای رسیدن به راه حلی مورد توافق در زمینه مسائل دشواری که «سنگ زیربنای اختلافات در روابط مسکو و بروکسل» محسوب می‌شوند، فرصت دارند.

رئیس ستاد کل ارتش روسیه تاکید کرد: ولی نباید منتظر ماند، باید در فکر بود که چه تدابیری لازم است اندیشیده شود تا این مشکلات برطرف شوند و این مسئله‌ای است که طرف روسی به همتایان خود در ناتو گوشزد کرده است.

ژنرال ماکاروف همچنین اعلام کرد که در کنفرانس بین المللی مربوط به سپر موشکی در مسکو بیش از 150 نماینده از 50 کشور جهان شرکت خواهند کرد.

وی افزود: در این کنفرانس ما قصد داریم تا صادقانه و با حسن نیت و با انگیزه مثبت روی این مسئله کار کنیم که در حال حاضر چه انتظاری از سامانه دفاع ضد موشکی وجود دارد و این سیستم در آینده به چه تبدیل خواهد شد. ما می‌خواهیم مواضع همه طرفین در این رابطه به گوش همه برسد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه همچنین یادآور شد که در نشست روز چهارشنبه شورای روسیه-ناتو در بروکسل بر اهمیت انجام مانورهای ستادی-فرماندهی مشترک در خصوص سامانه دفاع ضد موشکی در ماه مارس تاکید کرده و ارزش زیادی برای آن قائل شدند.

ژنرال ماکاروف روز سه شنبه در تفسیر اوضاع پیرامون استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی آمریکا در خاک لهستان و شرق دور با یادآوری اینکه تهدیدات موشکی از جانب ایران و یا کره شمالی بعید نیستند، گفت: تهدیدات همیشه وجود دارند و به همین دلیل ما با دقت فراوان روند توسعه توان بالقوه موشکی-هسته‌ای بسیاری از کشورها را زیر نظر داریم. به همین دلیل ما آمادگی همکاری برای ایجاد سپر موشکی مشترک که بتواند نه تنها کشورهای اروپایی، بلکه روسیه را که خود بخشی از قاره اروپاست در برابر این تهدیدات دفاع کند را داریم.

ژنرال ماکاروف همچنین گفت: البته فعلا هیچ نشانی از تمایل مقامات آمریکایی برای سازش در این خصوص دیده نمی‌شود آنها دائما بررسی بسیاری از مسائلی که ما تلاش داریم تا به حل و فصل آنها بپردازیم را به تاخیر می‌اندازند و من فکر می‌کنم که برای حل و فصل مشکلات در این رابطه باید اراده سیاسی لازم پیدا شود تا روند استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی در مسیری عادی و مبتنی بر واقعیت انجام شود و در این جریان ما چه بخواهیم و چه نخواهیم باید بطور مشترک به حل و فصل این مسائل بپردازیم.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول