اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فاطمه فاطمه است /7

ترابی: بهره‏گیری از ‌سیره فاطمی ‌انسان را کامل می‏کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهرود گفت: می‏توان با بهره‏گیری از روش و سیره حضرت فاطمه(س) ‌انسان کامل شد.

ترابی: بهره‏گیری از ‌سیره فاطمی ‌انسان را کامل می‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود حجت‏الاسلام محمود ترابی پیش از ظهر امروز در جمع پاسداران سپاه شاهرود، ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: یکی از عظمت‏های حضرت زهرا(س) این است که جبرئیل با ایشان مونس و انیس بوده و با ایشان به سخن پرداخته و مصحف فاطمیه سخنان جبرئیل با حضرت زهرا(س) است.

وی افزود: مسئله آمدن جبرئیل برای کسی، یک مسئله ساده نیست و خیال نشود که جبرئیل برای هر کسی می‌آید و امکان دارد بیاید.

امام جمعه شاهرود افزود: برای تحقق این موضوع، یک تناسب بین روح آن کسی که جبرئیل می‌خواهد برایش بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم بوده، لازم است.

ترابی ادامه داد: حتی درباره ائمه هم این موضوع وارد نشده است، فقط برای حضرت زهرا(س) جبرئیل به طور مکرر در این 75 روز وارد شده و مسائل آتیه‏ای که بر ذریه او خواهد گذشت، را می‌گفته و حضرت امیرالمومنین(ع) هم ثبت می‌کرده و این از فضائلی است که مختص حضرت صدیقه(س) است.

امام جمعه شاهرود گفت: باید به فضایل حضرت زهرا(س) توجه کرد، زیرا برخی از این فضایل اکتسابی است و ما نیز می‏توانیم آن را به دست آوریم و برخی از آنها جزو اختصاصات آن حضرت بوده و نمی‏توان آن را به دست آورد.

وی با اشاره به اخلاص حضرت زهرا(س) افزود: اخلاص فاطمه(س) از اموری است که می‏توان آن را کسب کرد و خداوند، ایشان را در آیاتی از جمله آیات 8 و 9 سوره انسان به اخلاص می‏ستاید.

ترابی با بیان اینکه اخلاص اصل اساسی در دست‌یابی انسان به هر فضیلت الهی است، افزود: از این‌رو، همواره در آیات قرآن بر اخلاص در عمل تأکید شده است.

وی افزود: خوف از خدا و خوف از قیامت و بیم‏ناکی از عذاب دردناک آن، صبر در برابر گرسنگی و ادای مسئولیت و وظایف الهی، مظهر عبودیت خداوند بودن، وفای به نذر، دوستی و محبت خدا، اهل ذکر بودن، جزو ابرار و نیکوکاران بودن و اطعام نیازمندان در عین نیاز و علاقه، از جمله مهم‏ترین فضایلی است که قرآن برای آن حضرت برمی‏شمارد و هر کسی می‏تواند با اسوه قرار دادن آن حضرت، این فضائل را به دست آورد.

امام جمعه شاهرود گفت: البته از اهل‌ بیت پیامبر(ص) و از خویشاوندان و ذی‏القربی آن حضرت بودن و یا شجره طیبه الهی بودن و شرکت در مباهله و تعلق گرفتن اراده الهی به عصمت آن حضرت، بیرون از اختیار آن حضرت بوده و نمی‏توان آن را الگوی خود قرار داد.

وی گفت: می‏توان با استفاده از روش آن حضرت در تقرب‏جویی به خداوند، به عصمتی عام دست یافت که از ویژگی‏های انسان کامل است.

ترابی خاطرنشان کرد: آن حضرت با بهره‏گیری از فرمان‏های الهی و اطاعت از آن، توانست به مقامات و فضایل بسیاری دست یابد که برای همگان شدنی است.

امام جمعه شاهرود اضافه کرد: آن حضرت هر چند از یک نظر در مقام برتر و والاتری بوده که دور از دسترس آدمی است، ولی از جهاتی دیگر می‏توان وی را الگو قرار داد، زیرا معرفی کردن ایشان و تبیین خصوصیات آن حضرت برای آن است که ایشان را اسوه و الگوی رفتاری خویش قرار دهیم.

ترابی تصریح کرد: هر انسانی دو دسته خصوصیت دارد که برخی از آنها از اختصاصات وی است، مانند متولد شدن در زمان و مکان خاص و از پدر و مادری خاص و دسته دیگر خصوصیاتی بوده که اکتسابی است و می‏توان آنها را به دست آورد.

وی افزود: می‏توان با بهره‏گیری از روش و سیره حضرت فاطمه(س) به این دسته از خصوصیات رسید و انسان کامل شد.

در این مراسم، علی‏اکبر نظری مداح اهل‌بیت(ع) به مدیحه‏سرایی پرداخت.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول