اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با کناره‌گیری از مقام خود؛

پوتین میدویدیف را برای رهبری آینده حزب «روسیه واحد» پیشنهاد کرد

خبرگزاری فارس: "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه با اعلام کناره‌گیری خود از سمت رهبری حزب «روسیه واحد»، "دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری کنونی روسیه را بعنوان رهبر آینده این حزب پیشنهاد کرد.

پوتین میدویدیف را برای رهبری آینده حزب «روسیه واحد» پیشنهاد کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه امروز، سه شنبه در دیدار با مقامات بلندپایه حزب «روسیه واحد» اعلام کرد که قصد دارد تا از رهبری این حزب کناره‌گیری کند. وی همچنین خبر داد که "دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری روسیه را بعنوان رهبر آتی حزب پیشنهاد کرده است.

پوتین که خود موسس و رهبر حزب «روسیه واحد» است، با یادآوری اینکه این حزب امکان آن را دارد تا رهبری خود در عرصه سیاسی روسیه را همچنان حفظ کند، گفت: حزب «روسیه واحد» اگر واقعا قصد دارد رهبری خود در عرصه سیاسی کشور را حفظ کند، لازم است تا توانایی ادامه حیات و امکان رقابت سیاسی خود را افزایش دهد. من فکر می‌کنم که هر حزبی باید به گونه‌ای عمل کند که به شهروندان و انتخاب کنندگان نشان دهد که چه راهی را برای توسعه کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در نظر دارد و اولویت‌های آن برای دوره زمانی مشخص و برای دولت پیشنهادی آن چیست.

رهبر حزب «روسیه واحد» افزود: من اطمینان دارم که ما همه امکانات لازم برای حفظ رهبری، بخصوص حمایت مردمی را در اختیار داریم.

"بوریس گریزلوف" رئیس شورای عالی حزب «روسیه واحد» هم در این دیدار ابراز اطمینان کرد که کنگره حزب در نشست آتی خود از نامزدی دمیتری میدویدیف برای پست رهبری آن حمایت خواهد کرد.

وی خطاب به پوتین گفت: من فکر می‌کنم که پیشنهاد شما برای نامزدی دمیتری میدویدیف در سمت رهبری حزب «روسیه واحد» از سوی همه هیئت‌های نمایندگی در کنگره آتی حزب مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که بر اساس قانون اساسی روسیه، رئیس‌جمهوری روسیه نباید عضو هیچ حزب سیاسی باشد. مراسم تحلییف  ریاست‌جمهوری ولادیمیر پوتین که در انتخابات 4 ماه مارس با کسب 63.60 درصد کل آراء به پیروزی رسید، در تاریخ 7 ماه مه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول