اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بررسی چالش‌های شوراها در آستانه ۱۳ سالگی/ ۶

همه چیز بر وقف مراد نیست اما نظارت‌ شورای شهر تقویت شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این طور نیست که همه چیز بر وقف مراد باشد اما بعد نظارتی شورای شهر تقویت شده و سعی‌مان بر انجام این کار به شکل مطلوب است.

همه چیز بر وقف مراد نیست اما نظارت‌ شورای شهر تقویت شده است

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس؛ با اشاره به سالروز تأسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا درباره وضعیت نظارتی شورای شهر بر شهرداری تهران، اظهار داشت: بعد نظارتی شوراها ضعیف نیست ولی در برخی مواقع ممکن است براساس آنچه قانون‌گذار تعیین کرده اختیارات لازم به شوراها داده نشده باشد یا شورای نگهبان هنوز آنها را نپذیرفته باشد.

وی ادامه داد: به طور کلی و به طور قطع به ویژه در شورای شهر تهران علی‌رغم اینکه شهرداری قوی‌ترین شهرداری کشور است اما مسئولان آن پیگیر تذکرات و درخواست‌های اعضاء شورا پیرامون آنچه مطرح می‌شود هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در بحث پاسخگو نبودن شهرداری در میان نیست و اگر دیر یا زود این اتفاق می‌افتد برای آن دلیلی وجود دارد ضمن اینکه در مواردی پیش آمده که بعد از تذکر شورا درباره تخلف ساخت و سازی که مشاهده شده امر تخریب یا تعطیلی کار صورت گرفته است.

وی افزود: بعد نظارتی شورای شهر تهران تقویت شده و اگر هم جایی نیاز به توجه شورا بوده ولی این امر صورت نگرفته است باز هم سعی‌مان بر اعمال نظارت است. البته این طور نیست که همه چیز بر وقف مراد باشد. اما وضعیت موجود در ساختار شهرداری تهران قابل شکر‌گزاری است؛ هنوز از وضعیت موجود راضی نیستیم ولی اقدامات لازم را با جدیت دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول