اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های سیستان‌وبلوچستان:

مرکز مراقبت بعد از خروج آخرین حلقه حمایتی از مددجویان است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های سیستان و بلوچستان گفت: مرکز مراقبت بعد از خروج زندان، آخرین حلقه حمایتی از مددجویان است.

مرکز مراقبت بعد از خروج آخرین حلقه حمایتی از مددجویان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی زندان‌های سیستان و بلوچستان، حسن کوهکن با تبیین عملکرد و فعالیت‌های این مرکز در بخش ارائه وام اشتغال‌زایی، خدمات مشاوره و کلینیک مثلثی به مددجویان پس از آزادی از زندان‌ها و ... اظهار داشت: مرکز مراقبت پس از خروج، توانمندسازی و ارتقاء و تقویت مددجو و خانواده مددجویان را پس از آزادی از زندان و پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی به مددجویان پیگیری و دنبال می‌کند.

وی افزود: اداره مراقبت بعد از خروج زندان‌های استان در سال گذشته با محوریت توانمندساز، اصلاح و تربیت خدمت گیرندگان در راستای پیشگیری از تکرار جرم با زیر پوشش قرار دادن و تشکیل پرونده برای 425 زندانی آزاد شده، خدمات مختلفی را ارائه کرده است.

رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های سیستان و بلوچستان بیان کرد: از جمله این خدمات می‌توان به بخش اشتغال و حرفه‌آموزی 156 مورد طرح پرونده در کمیته اشتغال، 140 مورد معرفی به اصناف و جهاد کشاورزی، 70 نفر موفق به اخذ وام خوداشتغالی از تعداد 142 مددجو متقاضی تسهیلات، 84 مورد ثبت در سامانه اشتغال کشور با توجه به تعهدات اشتغال در استان، 216 مورد تماس تلفنی برای برطرف کردن مشکلات مددجویان با ارگان‌ها و ...، 35 مورد بازدید از طرح در سطح استان، 175 مورد مشاوره شغلی با مددجویان و مبلغ 6 میلیارد و 950 میلیون ریال جذب اعتبار برای ارائه وام خود اشتغالی به مددجویان اشاره کرد.

کوهکن ادامه داد: در بخش ارائه خدمات اجتماعی با تلاش مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های استان، 2 هزار و 196 مورد خدمت با عناوین مختلف از جمله مشاوره فردی و خانواده( 585 )، کار با گروه و آموزش‌های اجتماعی (275)، بازدید از محل سکونت و ... (117)، معرفی به سایر نهادهای حمایتی (102)، کاریابی (30) و (41) خانواده از مددجویان زیر پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی قرار گرفته‌اند و به مددجویان و خانواده‌های آنان ارائه شده است.

وی گفت: همچنین اعطای کمک‌های نقدی از محل خیرین به مبلغ 34 میلیون و 300 هزار ریال و از محل وجوه جاری اداره 6 میلیون ریال در زمینه‌های خرید مایحتاج و لوازم زندگی، ایجاد شغل، ایاب و ذهاب و ... و 25 مورد کمک غیرنقدی و اهدا سبد مواد غذایی به ارزش مادی هر سبد 400 هزار ریال از جمله حمایت‌های مادی مرکز بوده است.

رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در بخش مشاوره و روانشناسی 2 هزار و 814 خدمت در زمینه‌های مصاحبه‌های تشخیصی و افتراقی (434)، خانواده و گروه درمانی (294)، مشاوره ترک اعتیاد (855)، تست و ارزیابی روانشناختی (260) و (410 ) مورد ارائه راهکار درمانی از عمده اقدامات و فعالیت‌ها در واحد روانشناسی کلینیک مثلثی است.

کوهکن تصریح کرد: در بخش خدمات بهداشت، درمان و سلامت تعداد (4662) مورد خدمت در زمینه‌های آموزش بهداشت فردی و خانوادگی (1680)، ویزیت توسط پزشک (1315) و انجام (1667) تست اعتیاد به مددجویان زیر پوشش ارائه شده است.

وی افزود: تشکیل گروه NA هر هفته و حضور یک کارشناس(مددکاری، روانشناسی، اشتغال) برای پاسخگویی به مشکلات، نیازها، اطلاع رسانی در زمینه خدمات مرکز و آموزش‌های اجتماعی از قبیل مهارت‌های اساسی زندگی و غیره را می‌توان از دیگر اقدامات نام برد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول