اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان

دانش‌آموزان نقش اساسی در طرح نجات آب دارند

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی آموزش و پرورش سیستان‌ و بلوچستان گفت: دانش‌آموزان در زمینه طرح نجات آب، نقش اساسی را در جامعه ایفا می‌کنند.

دانش‌آموزان نقش اساسی در طرح نجات آب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، علیرضا ارجمندی اظهار داشت: نخستین جلسه مجریان طرح دانش‌آموزی نجات آب در سال 91 با حضور مسئولان اداره کل آموزش و پرورش و مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و مشاور طرح در زاهدان برگزار شد.

وی افزود: نحوه صحیح درست مصرف کردن آب و مواردی شبیه ان باید در مدارس نهادینه شود تا به صورت یک فرهنگ و الگو درآید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان نیز گفت: طرح دانش‌آموزی نجات آب کشاورزی که به اختصار داناب گفته می‌شود با هدف آشنایی دانش‌آموزان با نحوه صحیح مصرف، آلودگی آب و حفاظت از منابع آبی استان در مقطع راهنمایی در استان اجرا می‌شود.

حمید قزوینی بیان کرد: تفاهمنامه این طرح به عنوان طرح ملی درسال گذشته بین آب منطقه‌ای و اداره کل آموزش و پرورش استان به امضاء رسید و فاز نخست آن آغاز شد و در 100 مدرسه راهنمایی و تعداد 30 هزار دانش‌آموز این مقطع اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در فاز نخست این طرح 300 دانش‌آموز به عنوان ناجی آب و 100 معلم به عنوان رابط با شرکت آب منطقه‌ای استان همکاری دارند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در فاز دوم طرح ملی داناب، ناجیان و رابطان کار فرهنگ سازی حفاظت از منابع آب با شعار "نجات آب، نجات زندگی" را از مدرسه آغاز کردند.

قزوینی گفت: در این مراسم رابطان و ناجیان آب با اهداف و همچنین منابع آب در استان توسط کارشناسان مربوطه آشنا و در پایان چاه غیر مجاز به طور نمادین پلمب شد.

 

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول