اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز برگزار شد

گرامیداشت روز جهانی زمین پاک در باقرشهر

خبرگزاری فارس: مراسم گرامیداشت روز جهانی زمین پاک، با اجرای برنامه‌هایی در راستای حفاظت بهتر محیط زیست توسط شهرداری باقرشهر برگزار شد.

گرامیداشت روز جهانی زمین پاک در باقرشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، مراسم گرامیداشت روز جهانی زمین پاک ساعتی پیش با پیروی از شعار امسال که به نام «سلامت زمین، سلامت انسان » نامگذاری شده بود با حضور کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، معاون اجرایی شهردار باقرشهر، مدیران و مسئولان شهرداری و شهر و کودکان پیش دبستانی و مهدهای فرهنگسراهای شهرداری باقرشهر در فرهنگسرای عطر نرگس برگزار شد.

در این برنامه که به همت روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر و با همکاری واحد فضای سبز و فرهنگ‌سراهای شهرداری باقرشهر در محوطه فرهنگسرای عطر نرگس اجرا ‌شد، کودکان پیش دبستانی با در دست داشتن شعارها و دست نوشته‌هایی از مسئولان خواستند که در نگهداری از زمین سعی و تلاش کنند.

قربانعلی سیفی، معاون اجرایی شهردار باقرشهر در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران، از ایشان خواست با ترویج آموزش و عمومی سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست، ضرورت داشتن زمین سالم، آب سالم و هوای پاک را از یاد نبرند و با توجه به اینکه این‌ موارد عوامل حیاتی زندگی ما هستند در حفاظت از این نعمت‌های خدادادی کوشا باشند.

مسئول فضای سبز شهرداری باقرشهر نیز در ادامه راه‌های محافظت از زمین و محیط زیست را به حاضرین یادآوری کرد و گفت: در این زمینه مشکل ما فقدان دانش، آموزش و فرهنگ سازی و آگاهی بخشی است و بیشتر از همه نقش و جایگاه فرهنگ سازی در این زمینه مهم و حیاتی است، مطمئنا شهروندان و کودکان در این زمینه نقش اساسی بر عهده دارند و برای این کار در گام اول جامعه باید شناخت و آگاهی کاملی در ارتباط با زمین و منابع آن داشته باشد.

بهنام جباری در ادامه ضمن اشاره به شعار امسال روز جهانی زمین پاک با عنوان «سلامت زمین، سلامت انسان» عنوان کرد: ما باید برای حفظ و نگهداری از زمین، با بازیافت مواد دور ریختنی و مدیریت پسماند در حفظ آب و خاک سهمی داشته باشیم.

کارشناس محیط زیست شهرستان ری نیز در ادامه با تاکید بر حفاظت از محیط زیست، خواستار توجه بیشتر همگان به این امر حیاتی شد تا محیطی سالم برای آیندگان باقی بماند.

علیرضا داودنژاد در ادامه به راه‌های حفاظت بیشتر از محیط زیست اشاره کرد و افزود: باید با فرهنگ سازی و برگزاری مراسمات مختلف، اقدامات مناسبی در راستای تولید کمتر زباله و صرفه جویی در مصرف کاغذ صورت پذیرد تا شاهد زمینی آباد و سرسبز باشیم.

در ادامه این مراسم گروه‌های سرود فرهنگسراهای استاد شهریار، عطر نرگس و خانه فرهنگ آفتاب به اجرای سرود پرداختند و در انتهای برنامه با حضور آنها و مسئولان، نسبت به پاک سازی نمادین محیط درختکاری شده از ضایعات پلاستیکی، کاغذ و زباله اقدام شد.

در حاشیه این مراسم مسئولان از نمایشگاهی که از آثار نقاشی کودکان برپا شده بود بازدید کردند و به نفرات برتر هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول