اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

کیفیت کالاهای تولیدی سیستان و بلوچستان از نمونه خارجی آن بالاتر است

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کیفیت بعضی از کالاهای تولیدی استان سیستان و بلوچستان از نمونه مشابه خارجی آن به مراتب بالاتر و بهتر است.

کیفیت کالاهای تولیدی سیستان و بلوچستان از نمونه خارجی آن بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی‌محمد آزاد صبح امروز در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری استان در استانداری اظهار داشت: آنچه مسلم است امروز نقطه اتکای دشمن در ضربه زدن به کشور باشد نه در مسائل نظامی بلکه در حوزه اقتصاد و مسائل فرهنگی است.

وی افزود: استفاده از کالاهای خارجی با وجودی که نمونه داخلی آن حتی از کیفیت بالاتری برخوردار است، یک ضعف فرهنگی محسوب می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: باید نگاه جامعه ما به سمت استفاده از کالاهای تولید داخل با هدف حمایت از تولید کنندگان کشور معطوف شود.

آزاد با انتقاد از برخی از تولید کنندگان داخلی که کالاهای ساخت داخل را با برندهای خارجی عرضه می‌کنند گفت: با توجه به کیفیت بالای بسیاری از محصولات داخلی و به دلیل حمایت از تولیدات داخلی باید در جهت تبلیغ و استفاده از کالاهای ساخت داخل گام برداشت.

وی با اشاره به دستاوردهای بزرگ علمی در کشور که توسط دانشمندان جوان به دست آمده است عنوان داشت: بعضی از اتفاقات بزرگ علمی که در ایران صورت می‌پذیرد در دنیا غیر قابل باور و حداکثر دانش آن در اختیار چند کشور محدود است و این در حالی است که دشمن از همه ظرفیت‌های خود برای تحریم و عدم دستیابی دانشمندانمان به علوم و فناوری‌های روز استفاده کرده  و این همه در حالی است که دنیا هم اکنون از علم اساتید ما بیشترین بهره را می‌برد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: زدودن حاشیه‌های تولید  و پرداختن به اصل آن یک ضرورت است.

آزاد خاطر نشان کرد: با توجه به سرمایه، توان علمی، تخصص و نیروی انسانی که هم اکنون در اختیار داریم باید به سمت تولید بهتر و بیشتر، کاستن از هزینه‌ها و بهبود کیفیت کالاهای ساخت داخل رفته و در عمل از فرمایشات مقام معظم رهبری که  تحقق آن از آرزوهای دیرینه همه دلسوزان نظام اسلامی است، حمایت کنیم.

وی مدیریت صحیح و آموزش را از پایه‌های اساسی برای بهبود وضعیت تولید عنوان کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: گرچه داشتن سرمایه از اصول اولیه تولید است اما عدم مدیریت و آموزش کافی باعث تولید محصول بی کیفیت و در نتیجه هرز رفتن سرمایه‌های مملکت می‌شود.

آزاد با اشاره به تلاش‌های دولت در راستای عملی کردن شعار رهبر معظم انقلاب گفت: عدم خرید کالاهای خارجی توسط دستگاه‌های دولتی، جلوگیری از قاچاق کالاهای غیر ضروری و بی کیفیت خارجی به داخل کشور، کد گذاری کالاها با هدف شناسایی کالاهای وارداتی قاچاق به داخل کشور و حمایت از تولید کنندگان داخلی از جمله اقدامات و تلاش‌های دولت در این راستا است.

وی در ادامه این جلسه ضمن تقدیر از جامعه کارگری استان بیان داشت: اگر زحمات و تلاش‌های جامعه کارگری نباشد هیچ کشوری یارای ایستادن در مقابل مشکلات اقتصادی را نخواهد داشت و سرپا ایستادن کشور علی‌رغم همه دشمنی‌های استکبار با نظام حاصل زحمات و تلاش‌های بی دریغ این قشر از جامعه است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت جامعه کارگری در استان پرداخت و اولویت اول سال 91 را تعیین تکلیف تعاونی‌های کارگری عنوان کرد.

محمد عرب کنگان گفت: نرخ بیکاری استان در سال 90،  9.9 درصد است که برای نخستین بار در استان نرخ بیکاری تک رقمی شد.

وی بیشترین درصد آمار بیکاری را از آن استان لرستان با 17.2درصد و کمترین درصد نرخ بیکاری را از آن استان یزد با شش درصد عنوان کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: با برنامه‌هایی که امسال برای ایجاد اشتغال در استان خواهیم داشت نرخ بیکاری در استان بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول