اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند عرصه تذهیب:

زمینه کاری برای رشته تذهیب خوب است

خبرگزاری فارس: هنرمند عرصه تذهیب گفت: زمینه کاری در مورد تذهیب بسیار خوب است زیرا یک تذهیب‌کار می‌تواند در زمینه‌های مختلفی فعالیت داشته باشد.

زمینه کاری برای رشته تذهیب خوب است

رقیه میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: دیدگاه‌های صاحب‌نظران بسیاری در حوزه هنر اسلامی وجود دارد که از باب اسرار و رموز طبیعت سخن می‌گوید که این افراد قانون طبیعت را قانون تعادل و تکامل می‌دانند.

وی افزود: هنر راهی است که قرار است به حقیقت منتهی شود و به روند رسیدن به این تکامل شتاب دهد، اما برخی از هنرمندان برای رسیدن به این منتهی‌الیه به بیراهه کشیده می‌شوند.

مدرس و هنرمند عرصه تذهیب در ادامه بیان داشت: هنرهای متنوع که ریشه اسلامی و مذهبی دارند مانند تذهیب، تشعیر، کتابت و نگارگری، خوشنویسی، صنایع دستی، مساجد و معماری اسلامی، کاشی‌کاری، نگاره‌های متنوع که ریشه در هنر اسلامی دارند، در نهایت یک چیز هستند که به زبان‌های مختلف ادا شده و نمی‌توان آنها را از هم جدا و شکل متمایزی برای آنها تصور کرد.

وی گفت: در عرصه هنر کثرت و تنوع هنر وجود دارد، کثرت و تنوع زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف که ریشه اسلامی دارند، به گونه‌ای که تمامی این فرهنگ‌ها و زبان‌ها نمودهای از یک منشأ هستند، که در صور مختلف و در گونه‌های زیبایی متجلی شده‌اند که نمونه بارز و مسلم آن قرآن است.

میرزایی تصریح کرد: آثاری را می‌توان آثار هنری اعلام کرد که با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند که نوع چینش و انتخاب حروف در کنار هم و موسیقی موزون آن به هنگام قرائت، مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد و حتی کسانی که با زبان عربی و مفاهیم آن آشنایی ندارند نیز مجذوب آن می‌شوند.

وی اضافه کرد: وجود خطوط مختلف نستعلیق و ثلث در کنار نقش و نگار‌های زیبای تذهیب و تشعیر در قرآن باعث زیباتر شدن آن شده است، پس اگر مبنا و نگاه یکی باشد تمام کثرت‌های موجود به وحدت رسیده و به اتحاد می‌رسانند.

مدرس و هنرمند عرصه تذهیب در پایان اظهار داشت: زمینه کاری در این مورد بسیار خوب است، یک تذهیب‌کار می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله کتاب‌آرایی، معماری، نقش فرش و نقش پارچه فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول