اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در پی مراسم تحلییف پوتین

دومای روسیه نامزدی میدویدیف برای پست نخست وزیری را بررسی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دومای دولتی روسیه اعلام کرد که نامزد مورد نظر "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری منتخب روسیه برای پست نخست وزیری این کشور را در تاریخ 19 اردیبهشت ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دومای روسیه نامزدی میدویدیف برای پست نخست وزیری را بررسی می‌کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، دومای دولتی روسیه در تاریخ 8 ماه مه (19 اردیبهشت) نشستی کامل با حضور همه نمایندگان پارلمانی نامزدی "دمیتری میدویدیف" برای سمت نخست وزیری این کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد، ضمن اینکه رایزنی‌های لازم در این رابطه با فراکسیون‌های احزاب پارلمانی پیش از آن صورت خواهد گرفت.

"سرگئی ناریشکین" رئیس دومای دولتی روسیه امروز، دوشنبه با اعلام این خبر گفت: رئیس‌جمهوری منتخب روسیه آمادگی خود را اعلام کرده که بلافاصله بعد از برگزاری مراسم تحلییف نامزد مورد نظر خود را به پارلمان سفلی معرفی کند.

همانطور که انتظار می‌رود در تاریخ 7 ماه مه (18 اردیبهشت) مراسم سوگند ریاست جمهوری "ولادیمیر پوتین"  برگزار خواهد شد. پوتین پیش از این اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، "دمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهوری کنونی روسیه را بعنوان رئیس کابینه وزراء دولت خویش به پارلمان معرفی خواهد کرد.

این مقام بلندپایه دوما همچنین یادآور شد که طی این هفته لایحه پیشنهادی رئیس‌جمهوری روسیه در خصوص انتخاب مستقیم فرمانداران مناطق در دور دوم و سوم مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از انجام اصلاحات در صورت لزوم مورد رای گیری نمایندگان دوما قرار خواهد گرفت.

پیش از این اعلام شده بود که دومای دولتی روسیه در هفته آخر ماه آوریل به بررسی نامزدی پست نخست وزیری آینده کشور خواهد پرداخت. ظاهرا قبل از این مسئله باید سرنوشت لایحه مهم انتخاب فرمانداران مناطق روشن شود. 

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول