اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان:

70 درصد آموزش‌های کلاسیک باید مهارتی باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌و بلوچستان گفت: براساس سیاست‌های کلان دولت، 70 درصد آموزش‌های کلاسیک باید مهارتی باشد.

70 درصد آموزش‌های کلاسیک باید مهارتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد جهانتیغی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌جاری، نظام ملی مهارت در کشور شکل گرفته و دولت مصوباتی را داشته که بر این اساس پیوستگی‌هایی بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی ـ کاربردی و سازمان فنی و حرفه‌ای پیش‌بینی شد و اینها سه ضلع مثلثی هستند که باید در راستای تحقق افزایش مهارت در کشور همکاری کنند.

وی افزود: براساس سیاست‌های کلان دولت، هدف نهایی این است که به جایی برسیم که حداقل 70 درصد آموزش‌های کلاسیک به سمت آموزش‌های مهارتی سوق یابد و حدود 30 درصد آموزش‌های نظری باقی بماند و این امر سرمایه‌گذاری کلان و همسو سازی فعالیت‌های مربوط به بخش را می‌طلبد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌و بلوچستان با بیان اینکه سازمان ملی مهارت و فناوری باید این پیوند را مستحکم کند بیان داشت: سند راهبردی آموزش‌ها بعد از سال‌های متمادی در سازمان فنی و حرفه‌ای به تصویب رسید و سندی است که جهت‌گیری فعالیت‌های آینده فنی و حرفه‌ای و نظام ملی مهارت را تعیین می‌کند.

جهانتیغی در زمینه حضور موثر در عرصه‌های بین‌المللی که یکی از بندهای سند راهبردی آموزش این اداره کل است افزود: سیستان و بلوچستان ملزم شده تعاملات بین‌المللی با کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکمنستان داشته باشد تا زمینه‌های همکاری‌های بین‌المللی بیشتر فراهم شود.

وی گفت: سیستان‌و بلوچستان در سفر سوم هیئت دولت، شش مرکز مرزی و منطقه محروم را به تصویب رسانده که یک کانون حرکتی خوب برای گسترده کردن فعالیت‌های بین‌المللی است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌و بلوچستان ادامه داد: کانون‌های هیرمند، میرجاوه، جالق، زابلی، پیشین و دلگان، شش مرکز فنی و حرفه‌ای مرزی هستند که با دستور استاندار اعتبار اولیه برای احداث این شش مرکز اختصاص پیدا کرده و با اختصاص قسط دوم تا پایان سال 91 این شش مرکز افتتاح می‌شوند.‌

جهانتیغی طراحی و استقرار نظام جامع ملی مهارت، توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی، تحقق عدالت اجتماعی، بررسی آسیب‌های اجتماعی، توسعه مشارکت بخش خصوصی، توانمند سازی منابع انسانی و توسعه ارتقاء و بهره‌وری منابع مالی را از دیگر بندهای سند راهبردی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان‌و بلوچستان عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 91، باید 65 هزار نفر را آموزش دهیم و با توجه به اینکه 17 مرکز فاقد چارت در فنی و حرفه‌ای وجود دارد تلاش داریم تا از این افراد در 17 مرکز فاقد چارت استفاده کنیم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌و بلوچستان از راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان زابل خبر داد و گفت: در زندان زاهدان مرکز فنی و حرفه‌ای، پویا شده و مرکز مستقل دوم هم در زابل افتتاح شده و در زندان‌های سایر شهرستان‌ها تعاملات خوب است و بر اساس نیاز سنجی ورود پیدا کرده‌ایم.

جهانتیغی افزود: امسال موفق شدیم بالغ بر 600 میلیون تومان برای فنی و حرفه‌ای درآمدزایی کنیم و این استان در اجرا و انعقاد تفاهمنامه در کشور مقام نخست را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول