اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

شهید قرنی مجاهدی استکبار ستیز بود

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به استکبار ستیزی شهید سپهبد قرنی گفت: وی در تمام لحظات زندگی‌اش مجاهدگونه برای اعتلای کشور تلاش کرد.

شهید قرنی مجاهدی استکبار ستیز بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام علی محمد نیکبخت پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید سپهبد قرنی با اشاره به آیاتی از قرآن که به زنده بودن شهدا دلالت دارد، افزود: طبق معارف قرآن کریم شهدا نزد پروردگارشان از بهترین نعمت‌های الهی برخوردارند و هیچ اندوهی را درک نمی‌کنند.

وی ادامه داد: آنطور که از روایات استفاده می‌شود این آیات به شهدای جنگ احد اشاره دارد و نشان‌دهنده ارزش و جایگاه کسانی است که جان خود در راه خدا از دست داده‌اند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در روایات آمده که لذت شهادت و جانبازی برای خدا آنچنان برای شهدا خوشایند است که سبب می‌شود حتی پس از مرگ آرزوی بازگشتن به دنیا و دوباره شهید شدن در راه خدا را داشته باشند.

وی ابراز داشت: البته در آیات قرآن درباره مجاهدان در راه خدا نیز مطالب بسیاری آمده و اجر آنها نیز مانند شهیدان در نزد پروردگار محفوظ است.

نیکبخت اضافه کرد: امام علی(ع) در سخنان خود باقی‌ماندگان شمشیر یا همان بازماندگان جنگ و مجاهدان را از کسانی می‌داند که در جامعه اسلامی سبب بروز بهتر استعدادها و برکت بیشتر کارها می‌شوند و دلیل این موضوع این است که اینگونه افراد در جامعه سبب الگوگیری دیگران می‌شوند.

وی با اشاره به زندگی شهید قرنی عنوان داشت: وی متولد 1299 بود و در دوران کودکی پدرش را از دست داد اما از تحصیل و کوشش دست برنداشت.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شهید قرنی دارای هوش و استعداد ممتازی بود و در دوره خدمت خود در ارتش توانست موفقیت‌های چشمگیری کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: وی دوره‌های مختلف رسته‌ای و اطلاعاتی را طی کرد و در زمان حکومت پهلوی توانست تا مرحله معاونت ستاد ارتش و درجه سرلشکری ارتقا پیدا کند.

نیکبخت افزود: شهید سپهبد قرنی با روحیه مذهبی که داشت نمی‌توانست فضای پر از فساد ارتش آن زمان را تحمل کند و تلاش می‌کرد با بی‌بند و باری و تبعیض مبارزه کند.

وی ادامه داد: پس از وقوع کودتای 28 مرداد در سال 32، وی به طراحی کودتایی برای از بین بردن حکومت پهلوی پرداخت و به همین دلیل از سوی این حکومت دستگیر و زندانی شد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار داشت: پس از دستگیری، این شهید مورد سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفت اما هیچ‌گاه حاضر نشد به نظام پهلوی اظهار وفاداری کند.

وی ادامه داد: شهید قرنی بار دیگر در سال 43 دستگیر و روانه زندان شد و پس از آن با اخراج از ارتش، سال‌ها خانه‌نشین شد.

نیکبخت گفت: پس از انقلاب وی مسئولیت ستاد ارتش را به عهده گرفت و یکی از کسانی بود که در مبارزه با ضد انقلاب و گروه‌های جدایی‌طلب اهتمام بسیار داشت.

وی عنوان داشت: شهید قرنی از سوی امام خمینی(ره) به پاکسازی ارتش از نیروهای طاغوتی و جایگزین کردن افراد متعهد و مومن مامور شده بود و در این راه تلاش بسیار کرد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: وی نخستین شهید از شورای انقلاب و مسئولین نظام است که در سال 58 در مقابل خانواده‌اش توسط گروهک انحرافی فرقان به رگبار بسته شد.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول