اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای توسعه ورزش

وزیر ورزش و استاندار آذربایجان‌شرقی تفاهمنامه امضا کردند

خبرگزاری فارس: بین وزیر ورزش و جوانان کشور و استاندار آذربایجان‌شرقی تفاهمنامه توسعه ورزش استان به امضا رسید.

وزیر ورزش و استاندار آذربایجان‌شرقی تفاهمنامه امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بین وزیر ورزش و جوانان کشور و استاندار آذربایجان‌شرقی تفاهمنامه توسعه ورزش استان به امضا رسید.

در این تفاهمنامه که در هفت بند تنظیم و به امضای محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان و احمد علیرضابیگی استاندار آذربایجان‌شرقی رسیده است در خصوص توسعه ورزش قهرمانی، توسعه ورزش همگانی، توسعه فضاهای ورزشی، میزبانی رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی و جهانی، تاسیس آکادمی‌های استعدادیابی، ساخت سرای جوانان در راستای تمرکز فعالیت‌های جوانان و نگهداری اماکن ورزشی خصوصا استادیوم یادگار امام (ره) تبریز به امضا رسیده است.

در این تفاهم در بند یک آمده است: مقرر شد همه پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهوری اجرایی و اتمام یابد، در بند دوم مقرر شد آن دسته از پروژه‌های روستایی را که در تعهد وزارت ورزش و جوانان و استانداری است در سال 91 تامین اعتبار کرده و با شتاب بخشیدن به ساخت و ساز تا پایان سال 91 اتمام یابد.

در بند سوم آمده است: به منظور کمک به هیئت‌های ورزشی با تامین زمین توسط استان آکادمی ورزش شمال‌غرب کشور به منظور استعدادیابی و سنجش قابلیت‌های جسمانی و آماده‌سازی ورزشکاران در تبریز احداث شود و برای این منظور وزارت ورزش و جوانان مبلغ 10 میلیارد ریال و استانداری مبلغ 10 میلیارد ریال را در سال 91 اختصاص دهند.

در بند چهارم این تفاهمنامه تصریح شده است: استانداری آذربایجان‌شرقی در محل مناسبی در شهر تبریز مکانی را برای تمرکز فعالیت‌های جوانان با عنوان سرای جوانان یا مرکز فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی برای احداث به وزارت ورزش و جوانان معرفی کند و به طور مشترک به ساخت آن اقدام کند.

در بند پنجم مقرر شده است وزارت ورزش و جوانان تلاش کند تا یکی از رشته‌های ورزشی، مسابقات آسیایی یا جهانی در سال 91 در شهر تبریز برگزار شود و در بند ششم همچنین یاد شده است به منظور تامین اعتبار ویژه برای اتمام پروژه ورزشی مراغه که جزو پروژه‌های ملی بوده و از سال 77 آغاز شده است از طریق وزارت ورزش و جوانان اقدام شود.

در آخرین بند برابر مصوبه هیئت وزیران در سفر استانی نسبت به تامین اعتبار مبلغ 10 میلیارد ریال جهت نگهداری مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) در سال 91 اقدام لازم به عمل آید.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول